| REACTIES | Auteur | Bericht geplaatst |
|---|
|
ervaring Axat iemand? |
Sanna
|
20-01-2012 14:04:13 |
| Hallo allemaal, Ik ben me aan orienteren op Axat, voor 2 weken vanaf 7 juli, met zoon van 9, en dochters van 8 en 5. De omgeving lijkt me prachtig, en het elke avond mee kunnen eten spreekt me ook erg aan. Ik ben echter niet zo'n outdoor-mens. Ik hou wel heel erg van wandelen. En zon. En rust. Kan je met alleen wandelen daar ook een leuke tijd hebben? groet, Sanna |
||
|
Re: ervaring Axat iemand? |
Henriëtte
|
20-01-2012 14:46:18 |
| Hallo Sanna, Ik ben enkele jaren geleden in Axat geweest met mijn dochters van toen 13 en 12 jaar. Het was onze leukste Estivant vakantie tot nu toe maar wij houden alledrie van spannende, sportieve activiteiten. Jouw kinderen zijn nog iets te jong voor die outdoormogelijkheden daar en als jij alleen wilt wandelen dan zou ik een andere bestemming kiezen. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk! Zie ook andere berichtjes voor ervaringen. Groetjes Henriëtte |
||
|
Nicole
|
20-01-2012 16:08:45 |
| Ik ben er in die 2 weken ook, met zoon van 9 en dochter dan dan net 7. Wij houden wel van outdoor-activiteiten en hebben deze locatie juist gekozen omdat (een deel van) de outdoor-activiteiten daar juist wel geschikt zou zijn voor deze leeftijden. | ||
|
Yvon
|
21-01-2012 23:28:47 |
| Hoi Sanna, kan uit eigen ervaring melden dat het voor kinderen van 6 en 7 jaar in ieder geval erg leuk is. Ze kunnen klimmen, kindercanyon, kinderraft, bivak, veilig rondrennen op de camping, bosspel, knutselen, zwemmen ... Wandelen kan er zeker ook, tips en routes bij de leiding te vragen, maar niet/nauwelijks georganiseerd. Groeten, Yvon |
||
|
Jim
|
13-02-2012 01:10:07 |
| Hallo Sanna, Mijn zoon (toen 11 jaar) en ik waren in 2010 in Axat, vooral voor het outdoor gebeuren. Het gebied is ruig. Verwacht geen glooiend biljartlaken. Men moet het goed in de benen hebben daar. Beloning: wild water, pittoresque dorpen en middeleeuwse kastelen. De camping zelf doet wat Spartaans aan, maar voor de Estivant gasten is alles tot in de puntjes geregeld. Dagelijks keuze uit activiteiten voor alle leeftijden. Locatie manager Jesse de Vos laat geen steek vallen wat dat betreft. En iedere avond wordt er een ander menu voorgeschoteld op het Estivant terras. Heel gezellig aldaar! |
||
|
Marianne
|
14-02-2012 16:56:54 |
| Hoi Sanna, Vorig jaar ben ik met mijn kids toen(13 en 11) in Axat geweest. Het is onze leukste vakantie tot nu toe geweest. Jesse de leider van het geheel is toppie, je kan er heerlijk mee-eten voor niet teveel geld. De activiteiten zijn gaaf, het zwembad is er heerlijk. Ik vind het een aanrader, ondanks dat het sanitair matig is. Groet Marianne |
||
|
Yvonne
|
15-02-2012 21:01:38 |
| Ben daar de afgelopen twee jaar geweest. Helemaal super gehad en echt spectaculaire dingen gedaan: canyoning, via ferrata, meerdaags bivak voor de jongelui, hydrospeed, klimmen, prachtige omgeving, enz. enz. Je hebt echt wat te vertellen als je thuis komt! ;-) Voor kinderen onder de 10 jaar ook een super bestemming, omdat het team alles zo goed voor elkaar heeft. Echt toppertjes daar hoor! Boven de 10 wordt het allemaal nog veel interessanter, omdat je dan echt mee kunt doen aan de vele outdoor activiteiten die georganiseerd worden. Vrijwel alles in eigen beheer bij Vos Outdoor, uitstekende materialen, zeer deskundige instructeurs: je geeft met een goed gevoel je kinderen aan hen mee (en jezelf ook trouwens... ben je boven de 40 - spring je van rotsen en watervallen... :-D) Echt een aanrader, nog nooit zulke geweldige vakanties gehad! |
||
|
Jet
|
23-02-2012 16:34:09 |
| Hallo Sanna, Het is daar echt super, voor alle leeftijden. Vanaf 5 jaar is er al een intensief programma waarin de kinderen helemaal opgaan. Maar ook voor ouders is het er geweldig. Je kunt zo actief zijn als je zelf wilt. Ik heb vorig jaar heerlijk gewandeld met een aantal andere ouders. Wel pittig (flink stijgen en dalen). Met moeie benen 's avonds aanschuiven aan de lange tafels is inderdaad een groot goed. Veel plezier! Groet, Jet |
||