Reisvoorwaarden
Voorwaarden
Een reservering
Calamiteitenfonds
Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR)
Reserveringskosten
De bevestiging van je reservering
Een vakantie ‘op aanvraag’ reserveren
Hoe gaat de betaling?
Als je last minute reserveert
Als je niet betaalt
Speciale wensen en behoeften
Wil je de vakantie wijzigen?
Wijziging van de reissom
Uitsluiting van deelname
Annuleren door Estivant Vakanties
Annuleren door reiziger
Logees tijdens je vakantie
Programmawijziging gedurende je vakantie
En als je niet tevreden bent?
Werkdagen en kantooruren
Hoe zit het met aansprakelijkheid?
Algemene Verordening Gegevensbescherming
Fouten en vergissingen
Voorwaarden aanbiedingen en kortingscodes
EstiFlex Pakket
De algemene voorwaarden van Estivant Vakanties
Leuk dat je met Estivant Vakanties op vakantie wilt. We gaan er alles aan doen om je verwachtingen waar te maken. Daarvoor is het belangrijk dat je weet wát je kunt verwachten bij ons. Dat staat onder meer in deze voorwaarden. We geven het toe: het is misschien niet de meest spannende lectuur. Maar het is wel handig dat je deze voorwaarden even goed doorleest. Door te reserveren, ga je namelijk akkoord met de inhoud. We zijn aangesloten bij de ANVR en op iedere reservering zijn de ANVR Reizigersvoorwaarden van toepassing.
Een reservering
Je kunt elke vakantie op deze website direct online reserveren of tijdens kantooruren telefonisch. Op het moment dat je alle gegevens hebt doorgegeven en akkoord bent gegaan met de voorwaarden, beschouwen we dit als een definitieve reservering.
Calamiteitenfonds
We zijn aangesloten bij de Stichting Calamiteitenfonds Reizen. Alle vakanties vallen daarom onder de garantie van het Calamiteitenfonds. De kosten hiervoor zijn € 2,50 per reservering. Voor boekingen binnen Nederland betaal je niets. De garantie van het Calamiteitenfonds houdt in dat je (een deel van) je reissom terugkrijgt indien wij de reis als gevolg van een calamiteit niet, of niet volledig kunnen uitvoeren. Of dat je de noodzakelijke meerkosten vergoed krijgt indien wij als gevolg van een calamiteit de reis moeten aanpassen of indien wij je vervroegd moeten repatriëren. Onder calamiteit wordt verstaan: een door molest of natuurramp veroorzaakte abnormale gebeurtenis.
Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR)
Wij zijn aangesloten bij de Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR). Dat houdt in dat onze Gasten ervan verzekerd zijn dat het vooruitbetaalde reisgeld door de SGR wordt terugbetaald als wij daartoe niet meer in staat zijn. Om die zekerheid te waarborgen heeft de SGR besloten om vanaf 1 februari 2021 op alle boekingen een heffing te vragen. Deze deelnemersbijdrage SGR is € 5,00 per persoon bij een pakketreis en € 10 als je met eigen vervoer reist.
Wil je annuleren of wordt de reis door ons geannuleerd? Dan blijf je de bijdrage verschuldigd. Een uitzondering hierop is als wij moeten annuleren doordat het minimum aantal deelnemers niet behaald is. Dan is de bijdrage niet verschuldigd (zie art. 4.3 ANVR Reisvoorwaarden voor pakketreizen in welke gevallen dit van toepassing is).
Wil je annuleren of wordt de reis door ons geannuleerd? Dan blijf je de bijdrage verschuldigd. Een uitzondering hierop is als wij moeten annuleren doordat het minimum aantal deelnemers niet behaald is. Dan is de bijdrage niet verschuldigd (zie art. 4.3 ANVR Reisvoorwaarden voor pakketreizen in welke gevallen dit van toepassing is).
Reserveringskosten
Je betaalt € 30 reserveringskosten per reservering (voorseizoen € 15).
De bevestiging van je reservering
Direct na je reservering krijg je een e-mail met de bevestiging. Heb je nog vragen of wensen? Aan het eind van het boekingsproces kun je die aangeven. Wij nemen dan zo snel mogelijk na de reservering telefonisch contact met je op om aanvullende gegevens en wensen met je door te nemen. Je kunt natuurlijk ook vooraf je vragen stellen. Stuur ons dan een e-mail naar contact@estivant.nl, neem telefonisch contact op via 024-3600104 of stuur ons een bericht via WhatsApp.
Een vakantie ‘op aanvraag’ reserveren
Het kan gebeuren dat een vakantie bij Estivant is ‘uitverkocht’, maar er nog wel ruimte is bij de busmaatschappij, luchtvaartmaatschappij of de verhuurder van de accommodatie. Je kunt één of meer onderdelen van je vakantie (bijvoorbeeld de busreis, vliegreis of de kamer) dan ‘op aanvraag’ reserveren. Je vakantie is dan nog niet 100% zeker. Als iets op aanvraag is dan vind je dit terug op de bevestiging die je ontvangt na reserveren. De aanvraag van een busreis duurt gemiddeld 1 à 2 werkdagen; die van een accommodatie en vliegreis gemiddeld 2 à 3 werkdagen.
Een aanvraag is niet vrijblijvend. Kunnen we inderdaad extra ruimte reserveren in de bus, het vliegtuig of in de accommodatie? Dan is de aanvraag akkoord en is de reis definitief volgens de ANVR Reizigersvoorwaarden. Het kan zijn dat er beschikbaarheid is op de kamer, in de bus of op de vlucht maar dat er wel een toeslag geldt omdat hogere tarieven gelden voor dit onderdeel van je reis. Je wordt dan op de hoogte gesteld van deze toeslag. Alleen op dat moment kun je nog afzien van je reservering. Een aanvraag kun je wanneer er beschikbaarheid is tussentijds niet meer kosteloos annuleren. Wil je toch annuleren? Dan gelden de annuleringsvoorwaarden.
Een aanvraag is niet vrijblijvend. Kunnen we inderdaad extra ruimte reserveren in de bus, het vliegtuig of in de accommodatie? Dan is de aanvraag akkoord en is de reis definitief volgens de ANVR Reizigersvoorwaarden. Het kan zijn dat er beschikbaarheid is op de kamer, in de bus of op de vlucht maar dat er wel een toeslag geldt omdat hogere tarieven gelden voor dit onderdeel van je reis. Je wordt dan op de hoogte gesteld van deze toeslag. Alleen op dat moment kun je nog afzien van je reservering. Een aanvraag kun je wanneer er beschikbaarheid is tussentijds niet meer kosteloos annuleren. Wil je toch annuleren? Dan gelden de annuleringsvoorwaarden.
Hoe gaat de betaling?
Nadat je geboekt hebt, ontvang je per mail een bevestiging van jouw boeking en de factuur. De aanbetaling is 30% van de reissom plus de reserveringskosten (á € 30) en de eventuele vliegtickets en/of verzekeringen die je via ons hebt afgesloten. De betaaltermijn voor het aanbetalingsbedrag is 14 dagen* na ontvangst van je boekingsbevestiging. Het restant van de reissom moet uiterlijk 6 weken voor vertrek zijn overgemaakt. Het is ook mogelijk om de gehele reissom in één keer te betalen.
Betalen kan via iDEAL (per mail of jouw persoonlijke Mijn Estivant) óf via een bankoverschrijving. Maak het resterende bedrag over aan Estivant Vakanties B.V. op rekeningnummer NL59 RABO 0103 0999 05. Vermeld in de omschrijving het boekings- en factuurnummer. Bij een betaling vanuit het buitenland heb je onze BIC code nodig: RABONL2U.
Boek je binnen 6 weken voor vertrek, dan betaal je de totale reissom direct na ontvangst van de boekingsbevestiging en de factuur.
* Als je het EstiFlex-pakket hebt bijgeboekt, betaal je het aanbetalingsbedrag binnen 6 weken na je boeking in plaats van 14 dagen.
Betalen kan via iDEAL (per mail of jouw persoonlijke Mijn Estivant) óf via een bankoverschrijving. Maak het resterende bedrag over aan Estivant Vakanties B.V. op rekeningnummer NL59 RABO 0103 0999 05. Vermeld in de omschrijving het boekings- en factuurnummer. Bij een betaling vanuit het buitenland heb je onze BIC code nodig: RABONL2U.
Boek je binnen 6 weken voor vertrek, dan betaal je de totale reissom direct na ontvangst van de boekingsbevestiging en de factuur.
* Als je het EstiFlex-pakket hebt bijgeboekt, betaal je het aanbetalingsbedrag binnen 6 weken na je boeking in plaats van 14 dagen.
Als je last minute reserveert
Reserveer je binnen 6 weken voor aanvang van je vakantie, dan betaal je de totale reissom direct na de reserveringsbevestiging.
Als je niet betaalt
We rekenen erop dat je op tijd betaalt. Zo niet, dan krijg je van ons een aanmaning. Is je betaling dan nog niet binnen? Dan hebben wij het recht de gereserveerde vakantie te annuleren en je van deelname uit te sluiten. In dat geval moeten we helaas annuleringskosten bij je in rekening brengen.
Speciale wensen en behoeften
Heb je speciale wensen tijdens je vakantie? Bijvoorbeeld een bepaalde ligging van de kamer? Of dieetwensen? Dan doen we er alles aan om daarmee rekening te houden. Het aangeven van een voorkeur betekent niet automatisch dat deze is gegarandeerd. Je begrijpt dat we dat niet altijd helemaal zelf in de hand hebben. Ook wij zijn ter plekke afhankelijk van anderen. Geef in ieder geval aan welke voorkeuren je hebt. In de boekingsmodule is het mogelijk een voorkeur aan de reservering toe te voegen (in het opmerkingen veld). Let op: het is niet toegestaan om zelf een (extra) tent mee te nemen.
Wil je de vakantie wijzigen?
Het kan gebeuren dat je - na bevestiging van je reis - je reservering op één en/of meerdere onderdelen wilt wijzigen. Als het om een kleine wijziging gaat zoals je tenttype veranderen, ruimbagage wijzigen, van opstapplaats wijzigen of bijgeboekte opties annuleren, dan betaal je hier wijzigingskosten voor. Dat kan tot 4 weken voor vertrek (indien mogelijk). Per wijziging wordt altijd een bedrag van € 35,- in rekening gebracht.
Grotere wijzigingen zoals het veranderen van bestemming, vervoer, reisduur of vertrekdatum is een (deel)annulering. Hierop zijn de ANVR Reisvoorwaarden van toepassing met de daarbij behorende percentages, afhankelijk van het tijdstip van wijzigen. Enkel de hoofdboeker kan wijzigingen in de boeking aanbrengen. Heb je een wijziging, neem dan contact op met onze Gastcontact voor de mogelijkheden. Wij maken een kostenberekening op basis waarvan jij kunt beslissen of je de reis wilt wijzigen.
Let op! Uitzondering op het hierboven genoemde zijn de bij Estivant Vakanties geboekte vliegtickets. Ongeacht het tijdstip van annuleren zijn de annuleringskosten hiervoor 100%.
Grotere wijzigingen zoals het veranderen van bestemming, vervoer, reisduur of vertrekdatum is een (deel)annulering. Hierop zijn de ANVR Reisvoorwaarden van toepassing met de daarbij behorende percentages, afhankelijk van het tijdstip van wijzigen. Enkel de hoofdboeker kan wijzigingen in de boeking aanbrengen. Heb je een wijziging, neem dan contact op met onze Gastcontact voor de mogelijkheden. Wij maken een kostenberekening op basis waarvan jij kunt beslissen of je de reis wilt wijzigen.
Let op! Uitzondering op het hierboven genoemde zijn de bij Estivant Vakanties geboekte vliegtickets. Ongeacht het tijdstip van annuleren zijn de annuleringskosten hiervoor 100%.
Wijziging van de reissom
Estivant Vakanties heeft het recht tot 20 dagen voor vertrek de reissom te verhogen. Waarom we dat moeten doen? Bijvoorbeeld doordat vervoers- en brandstofkosten tussentijds zijn gewijzigd, of belastingen, heffingen en wisselkoersen. Heb je bij je reservering een EstiFlex Pakket bijgeboekt? Dan is je reissom gegarandeerd en worden wijzigingen in toeslagen nooit doorberekend.
Uitsluiting van deelname
Het gebeurt niet vaak, maar het kan zijn dat we gasten vóór vertrek moeten uitsluiten van deelname. Dat doen we alleen onder heel bijzondere omstandigheden. Bijvoorbeeld omdat het gedrag van een boeker hiertoe aanleiding geeft. Behandel onze medewerkers daarom zoals je ook zelf graag behandelt wilt worden. Daarnaast is het voor Estivant van belang dat gasten geen relatie met elkaar hebben. Wij willen ons concept van 'exclusief voor eenoudergezinnen' naleven.
Annuleren door Estivant Vakanties
Zijn er te weinig deelnemers voor de vakantie waarvoor je hebt gereserveerd? Dan behouden we ons het recht voor de reis te annuleren. Je ontvangt dan uiterlijk 3 weken voor de datum van vertrek bericht. We doen ons uiterste best om je een gelijkwaardig alternatief aan te bieden, soms tegen afwijkende (prijs)condities. Het is dan aan jou om die te accepteren of niet. Heb je al kosten gemaakt voor de vakantie? Dan kun je die helaas niet bij ons declareren. Het kan ook voorkomen dat een groep door late annuleringen vlak voor vertrek kleiner wordt. In dat geval annuleren we je vakantie uiteraard niet. Wel vragen we je er begrip voor als de groep iets kleiner is.
Annuleren door reiziger
Wil je een gereserveerde vakantie door onvoorziene omstandigheden annuleren?
Neem dan telefonisch contact met ons via 024-3600104 op of stuur een e-mail naar contact@estivant.nl. Je kunt voor vragen over je annulering natuurlijk altijd eerst even contact opnemen met een van onze medewerkers. Een annulering moet vervolgens altijd door de hoofdboeker, dus diegene op wiens naam de reservering staat, per e-mail aan ons doorgegeven worden.Annuleren via de ANVR annuleringsvoorwaarden of annuleren via de afgesloten verzekering bij eigen verzekeringsmaatschappij
Wil je annuleren, dan ben je – afhankelijk van het moment van annuleren – een bedrag verschuldigd. Deze bedragen vind je in de ANVR Reizigersvoorwaarden onder 'Artikel 9 Als je wilt opzeggen'. Na je annulering ontvang je van Estivant Vakanties een annuleringsnota met daarin een specificatie van alle kosten.
Let op! Uitzondering op het hierboven genoemde zijn de bij Estivant Vakanties geboekte vliegtickets. Ongeacht het tijdstip van annuleren zijn de annuleringskosten hiervoor 100%.
Als je een annuleringsverzekering via Estivant Vakanties hebt afgesloten
Heb je bij Estivant Vakanties een annuleringsverzekering afgesloten? Dan ontvang je van ons na annulering een annuleringsnota met bijbehorende kosten. Als je deze annuleringsnota hebt ontvangen, vul je via de website van de a.s.r.het online reisschade formulier in voor de reden van de annulering. De verdere afhandeling van de annulering verloopt via de a.s.r.
Logees tijdens je vakantie
Logees op vakantie? Gezellig, ze zijn van harte welkom! We hebben wel een paar spelregels opgesteld voor logees om het ook gezellig te houden.
1. Logees moeten op de deelnemerslijst vermeld staan. Ze moeten dus vooraf worden aangemeld via onze reserveringsafdeling. Sorry, maar eenmaal op de bestemming kun je logees niet meer aanmelden bij de Locatiemanager.
2. Logees worden gezien als extra reizigers. De voorwaarden voor logees zijn dan ook gelijk aan die voor reizigers. Je begrijpt dat het niet mogelijk is een partner als logé aan te melden. Ook kunnen er maximaal 6 gasten per accommodatie verblijven, inclusief logees. Toegestaan zijn maximaal twee volwassenen (geen nieuwe partner/relatie), en je bent verplicht om te verblijven in een tent Espace. Blijft de logé langer dan 2 nachten? Dan is het weektarief voor een 5e/6e persoon van toepassing, indien de logé de 5e of 6e persoon is. Blijft een logé maximaal 2 nachten, dan is het verblijf altijd gratis.
1. Logees moeten op de deelnemerslijst vermeld staan. Ze moeten dus vooraf worden aangemeld via onze reserveringsafdeling. Sorry, maar eenmaal op de bestemming kun je logees niet meer aanmelden bij de Locatiemanager.
2. Logees worden gezien als extra reizigers. De voorwaarden voor logees zijn dan ook gelijk aan die voor reizigers. Je begrijpt dat het niet mogelijk is een partner als logé aan te melden. Ook kunnen er maximaal 6 gasten per accommodatie verblijven, inclusief logees. Toegestaan zijn maximaal twee volwassenen (geen nieuwe partner/relatie), en je bent verplicht om te verblijven in een tent Espace. Blijft de logé langer dan 2 nachten? Dan is het weektarief voor een 5e/6e persoon van toepassing, indien de logé de 5e of 6e persoon is. Blijft een logé maximaal 2 nachten, dan is het verblijf altijd gratis.
Programmawijziging gedurende je vakantie
Na aankomst op je bestemming krijg je van het team te horen hoe je week er ongeveer gaat uitzien. Soms is het nodig om het programma aan te passen. Dat kan bijvoorbeeld door weeromstandigheden het geval zijn. We vragen hiervoor je begrip.
En als je niet tevreden bent?
Ondanks onze goede zorgen kan er iets gebeuren waar je op vakantie minder gelukkig mee bent. Of waar je een klacht over hebt. Meld dit dan direct bij je Locatiemanager ter plaatse. Die gaat meteen een oplossing zoeken. Kan dat niet, of is je klacht niet naar tevredenheid opgelost? Neem dan direct contact op met Estivant Vakanties: 024-3600104. Hoe eerder je belt, hoe groter de kans dat we van jou ook een blije vakantiegast kunnen maken. Je begrijpt dat er aan bepaalde zaken niets meer valt te veranderen als je al thuis bent.
Wel contact opgenomen met Estivant Vakanties in Nederland, maar nog steeds geen oplossing? Dan vragen we je ter plaatse een klachtenformulier in te vullen. Dit formulier ontvang je van de Locatiemanager op bestemming. Ben je weer terug in Nederland, zorg er dan voor dat we het formulier binnen twee maanden na thuiskomst in ons bezit is. Vermeld ook duidelijk de reden waarom je ontevreden bent en wat er ter plaatse aan is gedaan. Het formulier kun je sturen naar: Estivant Vakanties, Nieuwe Marktstraat 54C, 6511 AA Nijmegen. Je mag hem ook inscannen en sturen naar contact@estivant.nl.
Wel contact opgenomen met Estivant Vakanties in Nederland, maar nog steeds geen oplossing? Dan vragen we je ter plaatse een klachtenformulier in te vullen. Dit formulier ontvang je van de Locatiemanager op bestemming. Ben je weer terug in Nederland, zorg er dan voor dat we het formulier binnen twee maanden na thuiskomst in ons bezit is. Vermeld ook duidelijk de reden waarom je ontevreden bent en wat er ter plaatse aan is gedaan. Het formulier kun je sturen naar: Estivant Vakanties, Nieuwe Marktstraat 54C, 6511 AA Nijmegen. Je mag hem ook inscannen en sturen naar contact@estivant.nl.
Werkdagen en kantooruren
Wil je met ons bellen? Wij zijn bereikbaar en werkzaam op (uitgezonderd van de feestdagen):
Maandag t/m dinsdag van 9.00 uur - 20.00 uur
Woensdag t/m vrijdag van 9.00 uur - 17.30 uur
Maandag t/m dinsdag van 9.00 uur - 20.00 uur
Woensdag t/m vrijdag van 9.00 uur - 17.30 uur
Hoe zit het met aansprakelijkheid?
Estivant Vakanties aanvaardt geen aansprakelijkheid voor persoonlijk letsel of schade aan eigendommen van deelnemers. Ook zijn we niet aansprakelijk voor gebeurtenissen tijdens de reis, anders dan in de reisvoorwaarden staat. Dit geldt ook voor alle organisaties, instructeurs en reisbegeleiding waarmee we samenwerken. Degene die een reis reserveert voor zichzelf en andere deelnemers, is hoofdelijk aansprakelijk voor alle anderen die hij of zij aanmeldt.
Algemene Verordening Gegevensbescherming
Estivant Vakanties behandelt jouw gegevens conform de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Wil je weten welke gegevens we van je bewaren en waar we ze voor gebruiken? Lees dan onze Privacy Policy door.
Fouten en vergissingen
Eventuele fouten en vergissingen op de website zijn voor Estivant Vakanties niet bindend. Alle genoemde informatie is dus onder voorbehoud.
Voorwaarden aanbiedingen en kortingscodes
Deze voorwaarden zijn van toepassing op digitale en gedrukte aanbiedingen en kortingscodes die worden aangeboden door Estivant Vakanties.
- Kortingscodes zijn niet geldig op reeds gemaakte reserveringen;
- Kortingscodes zijn niet geldig in combinatie met andere kortingscodes/kortingen (bijvoorbeeld tegoedbonnen);
- Aanbiedingen gelden zolang de voorraad strekt. Deze kunnen snel uitverkocht zijn, dus wacht niet te lang met reserveren.
- Kortingscodes zijn niet geldig op reeds gemaakte reserveringen;
- Kortingscodes zijn niet geldig in combinatie met andere kortingscodes/kortingen (bijvoorbeeld tegoedbonnen);
- Aanbiedingen gelden zolang de voorraad strekt. Deze kunnen snel uitverkocht zijn, dus wacht niet te lang met reserveren.
Het EstiFlex-pakket
Weet je nog niet zeker wanneer je vrij kunt krijgen op werk? Of wanneer je kind(eren) bij jou vakantie vieren? Wil je omboeken, omdat je op een andere bestemming meer leeftijdstijdgenoten van je kind(eren) ziet? Dat kan! Met het EstiFlex pakket kan je tot 6 weken voor vertrek je vakantie kosteloos wijzigen. Om welke reden dan ook! Dit zijn de 4 voordelen:
Het EstiFlex pakket kost €35,- en geeft je volop zekerheid en flexibiliteit.
Lees hier de voorwaarden per voordeel en de 'kleine' lettertjes van het EstiFlex pakket!
Voordeel 1. Kosteloos wijzigen:
Jouw geboekte vakantie kan je op een aantal onderdelen uitsluitend met het EstiFlex (kosteloos) wijzigen:- De vakantiebestemming: tot 6 weken voor vertrek wisselen van bestemming. Zonder EstiFlex pakket spreken wij bij het wijzigen van de bestemming van een (deel)annulering.
- De vertrekdatum: tot 6 weken voor vertrek wisselen van vertrekdatum binnen dezelfde schoolvakantie. Zonder EstiFlex pakket spreken wij bij het wijzigen van de vertrekdatum van een (deel)annulering.
- Het vervoer: tot 6 weken voor vertrek vervoer wijzigen met uitzondering van vliegtickets. Zonder EstiFlex pakket spreken wij bij het wijzigen van de bestemming van een (deel)annulering.
- De accommodatie, bij te boeken extra’s en het aantal deelnemers: tot 6 weken voor vertrek kan je deze onderdelen kosteloos wijzigen. Zonder EstiFlex pakket €35 euro per wijziging.
Voordeel 2. Uitgestelde aanbetaling
Je betaalt 30% van de reissom, plus de reserveringskosten (á € 30) en de eventuele vliegtickets en/of verzekeringen die je via ons hebt afgesloten, uiterlijk 6 weken na je boeking. Zonder EstiFlex-pakket is de aanbetalingstermijn 14 dagen.Voordeel 3. Vijf dagen bedenktijd
Je mag tot 5 dagen na je boeking annuleren. Het enige wat je betaalt zijn de kosten voor het EstiFlex pakket en de reserveringskosten. Je bent dus geen annuleringskosten of een deel van de reissom kwijt.Voordeel 4. Prijsgarantie
Geen toeslagen achteraf als de belasting, vervoers- en/of brandstofkosten tussentijds wijzigen.Het EstiFlex pakket kost €35,- en geeft je volop zekerheid en flexibiliteit.
Lees hier de voorwaarden per voordeel en de 'kleine' lettertjes van het EstiFlex pakket!