Eenouder vakantie Estivant

Veelgestelde vragen

Digitaal Corona Certificaat (DCC) / en testen
Moeten we gevaccineerd of hersteld zijn (2G-regel)
Wat is het Digitaal Corona Certificaat (DCC) en hoe vraag je het aan?
Moet ik een PCR- of antigeentest doen als ik op vakantie ga?
Wat zijn de kosten voor een PCR-test? En kan ik dat bij jullie aanschaffen?
Kan ik mij en mijn kind(eren) laten testen bij de GGD voor een negatieve testuitslag?
Wanneer ontvang ik de uitslag van mijn PCR- of antigeentest?
Hoe lang is de negatieve PCR-testuitslag of antigeentest geldig?
Vanaf welke leeftijd moeten kinderen zich laten testen?
Ik ben al gevaccineerd, moet ik alsnog een PCR-test laten afnemen?
Voorbereiding van je vakantie
Kleurcode reisadvies van oranje naar geel
Gaan de reizen naar het buitenland allemaal door?
Waar vind ik de informatie over de reisvoorwaarden van mijn vakantiebestemming?
Wat moet ik doen als mijn kinderen of ik coronaklachten hebben?
Krijg ik mijn geld terug wanneer ik corona heb en niet mee kan?
Moet ik nog iets extra’s meenemen op vakantie in verband met het coronavirus?
Hoe laat kan ik inchecken?
Moet ik activiteiten alvast reserveren, zoals het klimpark en waterpretpark? Of is er voldoende plek?
Tijdens je vakantie
Zijn logees welkom?
Is visite welkom?
Wordt mijn tent goed schoongemaakt?
Is er dit jaar een boodschappenservice?
Hoe strikt controleren jullie op de 1,5 meter afstand?
Is mijn verblijf op de camping coronaproof?
Gelden de Nederlandse coronamaatregelen ook in het buitenland?
Moet ik een mondkapje op?
Het programma
Zijn de activiteiten van EstiFun en EstiVenture coronaproof?
Gaan de bij te boeken activiteiten door in verband met coronavirus?
Wanneer weten jullie welke activiteiten doorgaan?
Ik ga met de bus/het vliegtuig op vakantie en heb dus geen auto op bestemming. Kan ik dan wel deelnemen aan de activiteiten?
Gaan de eetactiviteiten door, zoals de barbecue en het pannenkoekenfeest?
Gaat de oppasdag door?
Heb ik nog wel tijd voor mezelf (met de andere ouders)?
Maatregelen op jouw camping
Is het zwembad open?
Is het sanitair open?
Zijn de campingfaciliteiten open?
Is het Estivant-terras geopend?
Wat is er in de omgeving van de camping open?
Boeken, wijzigen en annuleren
Wanneer annuleert Estivant mijn vakantie?
Wat gebeurt er als Estivant mijn vakantie annuleert?
Hoe kan ik mijn Corona-voucher inleveren?
Mag ik mijn vakantie kosteloos omboeken of annuleren?
Het coronavirus is bij mij of mijn verzekerde reisgenoot vastgesteld door middel van een (PCR)-test. Kan ik een beroep doen op mijn annuleringsdekking?
Ik heb een verzekering via een andere verzekeraar. Het coronavirus is bij mij of mijn reisgenoot vastgesteld. Kan ik nu een beroep doen op mijn annuleringsdekking
Is er dekking op de Europeesche reisverzekering als mijn vakantiebestemming plots op oranje schiet?
Hoe zit het met de coronadekking van de Europeesche verzekeringen ?
5 meestgestelde vragen
Wat zijn de leeftijden van de kinderen?
Kan ik een optie plaatsen?
Kan ik zelf inchecken / stoel reserveren?
Waar vind ik de vertrektijden?
Hoe kan ik betalen en waar zie ik dit terug?
Over onze eenoudervakanties
Wat voor soort vakanties biedt Estivant aan?
Kun je ook een vakantie reserveren als je geen eenoudergezin bent?
Zijn de vakanties van Estivant exclusief voor eenoudergezinnen?
Ik ga voor het eerst mee en heb nog geen ervaring met dit soort vakanties, is dat een probleem?
Wij zijn met een groepje eenoudergezinnen, kan ik dan ook reserveren?
Jullie vakanties combineren> reserveer de mama/papa combi!
Kun je ook een reservering maken bij Estivant als je uit België komt?
Zijn de vakanties bij Estivant ook geschikt voor kinderen onder de 4 jaar en voor baby’s?
Hoeveel eenoudergezinnen zijn er aanwezig op een bestemming?
Kan ik een logee meenemen op vakantie?
Het maken van een reservering
Hoe kan ik een reservering maken?
Kan ik ook een optie plaatsen?
Kan ik zien hoeveel reserveringen er voor een bepaalde vakantie zijn?
Is er een minimum aantal reserveringen per vakantie?
Wanneer en hoe ontvang ik mijn reserveringsbevestiging?
Ik heb een email ontvangen dat de reis 'op aanvraag' is, wat betekent dit?
Is het mogelijk om een preferentie door te geven?
Is het mogelijk om bestemmingen te combineren?
Kan ik mijn reservering achteraf nog wijzigen?
Kan ik na het boeken mijn vakantie nog verlengen?
Wat zijn de kosten als ik de vakantie ga annuleren?
Wat als je toch niet vertrekt?
Heeft Estivant een brochure waar alle eenoudervakanties in staan?
Wanneer en hoe kan ik een gereserveerde vakantie betalen?
Is het mogelijk om excursies vooraf te reserveren?
Bij te boeken opties beddengoedpakket/eindschoonmaak
Accommodaties
Welke accommodaties heeft Estivant?
Wat zijn de afmetingen van een bungalowtent?
Hoe zijn de bungalowtenten ingericht?
Zijn de bungalowtenten voor de Benjaminweken extra ingericht?
Moet ik voor mijn accommodatie borg betalen?
Moet ik zelf mijn accommodatie schoonmaken?
Vanaf hoe laat mag ik mijn accommodatie betrekken?
Hoe laat moet ik mijn accommodatie weer verlaten op de vertrekdag?
Vervoer
Welke mogelijkheden zijn er qua vervoer?
Wat is de aankomst- en vertrekdag bij Estivant?
Is de touringcar exclusief voor gasten van Estivant?
Hoeveel bagage mag ik meenemen in de bus?
Welke opstapplaatsen zijn er voor de bus?
Wat is het verschil tussen een charter en een lijndienstvlucht?
Hoe herken ik mijn medereizigers op de luchthaven?
Hoeveel bagage mag ik meenemen in het vliegtuig?
Wanneer ik zelf een vlucht reserveer, kan ik dan ook gebruik maken van de transfer?
Vanaf welke leeftijd heeft een kind een eigen vliegtuigstoel?
Welke reisdocumenten heb ik nodig?
Heb ik een toestemmingsverklaring nodig?
Tijdens de vakantie
Welk type verzorging is er boekbaar bij onze vakanties?
Heeft Estivant eigen medewerkers ter plaatse?
Hoe groot is het team ter plaatse?
Welke kosten komen er op locatie nog bij?
Kan rekening worden gehouden met voedselallergieën en dieetwensen?
Is het toegestaan om huisdieren mee te nemen?
Zijn de faciliteiten op de campings het hele seizoen geopend?
EstiFun/EstiVenture programma
Hoe vaak worden er activiteiten voor de kinderen georganiseerd?
Wat kost het EstiFun/EstiVenture programma?
Is het EstiFun/EstiVenture programma op elke bestemming en iedere week hetzelfde?
Worden de kinderen in leeftijdsgroepen ingedeeld?
Mijn Estivant
Wanneer krijg ik een inlog van Mijn Estivant?
Wat kun je terugvinden in Mijn Estivant?
Kan ik mijn wachtwoord aanpassen/wachtwoord vergeten?
Ik ben al gast bij Estivant, waar vind ik mijn inloggegevens?
Wanneer ontvang ik mijn reisdocumenten?
Ontvang ik voor vertrek een deelnemerslijst?
Overige vragen
Wanneer zijn de schoolvakanties?
Heeft Estivant een brochure waar alle eenoudervakanties in staan?
Heeft Estivant ook last-minutes?
Geeft Estivant ook vroegboekkorting?
Kan ik bij Estivant een reis- en annuleringsverzekering afsluiten?
Waar kan ik een review over mijn vakantie delen?
Problemen tijdens je vakantie/klachten?
Hoe kan ik als wederverkoper inloggen?
Waar kan ik contact komen met mede-reizigers?
Heeft Estivant cadeaubonnen?
Over onze eenouder wintersportvakanties
Wat als er geen sneeuw ligt?
Het maken van een reservering
Wat kost een skipas?
Voor hoeveel dagen kan ik een skipas boeken?
Kan ik de skipas kosten terugkrijgen bij te weinig sneeuw?
Wat is een skisafari?
Moet je een bepaald niveau hebben wanneer je deelneemt aan de skisafari?
Is een skisafari op alle bestemmingen mogelijk?
Is de skipas inclusief wanneer een skisafari wordt aangeboden?
Kan ik materiaal en lessen vooraf reserveren?
Ik heb een email ontvangen dat de reis 'op aanvraag' is, wat betekent dit?
Wanneer ontvang ik mijn reisdocumenten?
Vervoer
Wat gebeurt er als de reis niet door gaat?
Welke opstapplekken zijn er?
Wanneer zijn de opstapplaatsen bekend?
Kan mijn skimateriaal mee met de bus?
Tijdens de vakantie
Vanaf hoe laat kan ik de kamer op?
Kan ik op de dag van aankomst al skiën?
Op welke tijden wordt er skiles gegeven?
Worden skilessen in het Nederlands gegeven?
Wat gebeurt er met mijn kind als ze klaar zijn met de skiles?
EstiFun/EstiVenture programma
Hoe ziet het Estivant programma er uit tijdens de wintersport?

Bel ons

024-3 600 104

Direct antwoord op ma. t/m vr. van 09.00 - 17.30 uur en op za. van 10.00 - 16.00 uur.

Whatsapp

024-3 600 104

Stuur ons een whatsapp bericht. Binnen 5 minuten antwoord op ma. t/m vr. van 09.00 - 17.30 uur en op za. van 10.00 - 16.00 uur.

Facebook

Chat met onze vakantie specialisten. Binnen 30 minuten antwoord op ma. t/m vr. van 09.00 - 17.30 uur en op za. van 10.00 - 16.00 uur.

Naar messenger

Mail ons

Altijd binnen 1 werkdag antwoord op je vragen.

Stuur e-mail