Veelgestelde vragen zomer
5 meestgestelde vragen
Over onze eenoudervakanties
Het maken van een reservering
Accommodaties
Vervoer
Tijdens de vakantie
EstiFun/EstiVenture programma
Mijn Estivant
Overige vragen
5 meestgestelde vragen
Wat zijn de leeftijden van de kinderen?
Jij hebt het naar je zin als je kinderen het naar hun zin hebben. En wanneer hebben kinderen plezier? Precies, als ze leeftijdsgenootjes hebben. Je vindt de leeftijden van de ouders en kinderen die al geboekt hebben onder de groene poppetjes in de prijstabel van de bestemming.
Kan ik een optie plaatsen?
Ja, het is mogelijk om een optie te plaatsen. Dit is alleen telefonisch mogelijk en geeft je bedenktijd. Wij houden de reservering dan 1 tot maximum 3 dagen voor je vast, afhankelijk van de beschikbaarheid en populariteit van een bestemming. Als de vertrekdatum van de vakantie binnen 6 weken is, dan is het niet meer mogelijk om een optie te plaatsen.
Kan ik zelf inchecken / stoel reserveren?
Dit verschilt per bestemming. Als je zelf online kunt inchecken en een stoel kunt reserveren, dan vind je deze informatie één week voor vertrek op je ticket op Mijn Estivant. Als je niet zelf online kunt inchecken, dan kun je telefonisch contact met ons opnemen om een stoel te reserveren.
(In sommige gevallen zijn er groepstickets ingekocht, dan kunnen wij stoelen reserveren maar niet zelf inchecken.)
(In sommige gevallen zijn er groepstickets ingekocht, dan kunnen wij stoelen reserveren maar niet zelf inchecken.)
Waar vind ik de vertrektijden?
De vertrektijden van de bus en de vluchttijden komen op het tabblad vervoer te staan per bestemming en één week voor vertrek op de tickets op Mijn Estivant.
Hoe kan ik betalen en waar zie ik dit terug?
Voor de betaling ontvang je een aparte e-mail met een betalingslink. Ook via Mijn Estivant kun je de betaling voldoen. Het betalingsverzoek per e-mail voor de aanbetaling ontvang je na reservering en voor de restantbetaling 7 weken voor vertrek. In Mijn Estivant vind je de status van je betaling(en).
Over onze eenoudervakanties
Wat voor soort vakanties biedt Estivant aan?
Estivant Vakanties is gespecialiseerd in vakanties voor eenoudergezinnen. Waarom Estivant? Lees hier meer over ons concept.
Daarnaast verzorgen wij ook single reizen.
Daarnaast verzorgen wij ook single reizen.
Kun je ook een vakantie reserveren als je geen eenoudergezin bent?
Ja! Maar het is niet de bedoeling om samen met je partner of ex-partner naar onze eenoudervakanties te gaan. Je kunt een Espace tent wel delen met een goede vriend(in) of bijv. de opa/oma van de kinderen meenemen. Alleen op campings met onze luxe grote Espace tenten kun je een tweede volwassene meenemen. De Comfort tent is alleen geschikt voor één volwassene.
Naast vakanties voor eenoudergezinnen verzorgen wij ook vakanties voor singles.
Naast vakanties voor eenoudergezinnen verzorgen wij ook vakanties voor singles.
Zijn de vakanties van Estivant exclusief voor eenoudergezinnen?
Estivant = Exclusief voor eenoudergezinnen
Dat klinkt logisch, maar dat is het niet. Er zijn meerdere aanbieders van eenoudervakanties, maar zij bieden allemaal ook gezinsvakanties aan. In de praktijk ga je daardoor bij deze organisaties ook met gezinnen op vakantie. En dat is nu net wat veel eenoudergezinnen liever even niet doen. Estivant is de enige reisorganisatie die geen combinaties met gezinsvakanties aanbiedt en echt exclusief voor eenoudergezinnen is.
Dat klinkt logisch, maar dat is het niet. Er zijn meerdere aanbieders van eenoudervakanties, maar zij bieden allemaal ook gezinsvakanties aan. In de praktijk ga je daardoor bij deze organisaties ook met gezinnen op vakantie. En dat is nu net wat veel eenoudergezinnen liever even niet doen. Estivant is de enige reisorganisatie die geen combinaties met gezinsvakanties aanbiedt en echt exclusief voor eenoudergezinnen is.
Ik ga voor het eerst mee en heb nog geen ervaring met dit soort vakanties, is dat een probleem?
Absoluut niet! Elk jaar weer reserveren veel van onze gasten voor het eerst een eenoudervakantie. Hoewel blijkt dat vrijwel iedereen het behoorlijk spannend vindt de eerste keer, gaat dat eenmaal op reis of op de locatie snel over. Je gaat immers op vakantie met andere alleenstaande ouders en dat bevordert de sociale contacten. En ook de kinderen maken zo snel nieuwe vrienden. Als je met de touringcar reist, begint je vakantie zelfs nog eerder en maken ze in de bus al kennis met elkaar! Wil je het er graag even met iemand van Estivant over hebben? Bel ons dan gerust. We helpen je graag om eventuele twijfels of spanningen weg te nemen.
Waarom Estivant? Lees hier meer over ons concept.
Wat meestal belangrijk is als je op vakantie gaat, is of er leeftijdsgenoten zijn voor je kinderen. Daarom kun je per vakantie de leeftijden van de kinderen bekijken. Klik daarvoor op de button 'Deelnemers' in de prijstabel onder Data & Prijzen.
Waarom Estivant? Lees hier meer over ons concept.
Wat meestal belangrijk is als je op vakantie gaat, is of er leeftijdsgenoten zijn voor je kinderen. Daarom kun je per vakantie de leeftijden van de kinderen bekijken. Klik daarvoor op de button 'Deelnemers' in de prijstabel onder Data & Prijzen.
Wij zijn met een groepje eenoudergezinnen, kan ik dan ook reserveren?
Als je met meerdere eenoudergezinnen samen wilt reserveren is dat bij Estivant geen enkel punt. Wij raden wel aan om voor het reserveren even telefonisch contact met ons op te nemen. Wij kunnen dan voor jullie kijken of wij nog voldoende plek beschikbaar hebben. Ook kun je dan telefonisch de preferentie doorgeven dat jullie accommodaties bij elkaar in de buurt willen. Wij proberen hier dan op de bestemming rekening mee te houden.
Jullie vakanties combineren> reserveer de mama/papa combi!
Kinderen willen natuurlijk het liefst op vakantie met mama én papa. Dat betekent in de praktijk vaak twee vakanties en dus twee keer heen en weer reizen. Terwijl ze die tijd natuurlijk liever doorbrengen in het zwembad! Daar hebben we wat op gevonden: de mama/papa-combi.
Je kind blijft op locatie en jullie als ouders wisselen elkaar af. Voor kinderen minder reizen en meer vakantieplezier!
De voordelen
Je kind hoeft maar één keer te reizen naar de vakantiebestemming. Het kan overal! Je kind blijft twee weken op locatie terwijl jullie als ouders elkaar afwisselen. Of boek twee bestemmingen die makkelijk met elkaar te combineren zijn. Je betaalt maar een keer de reis van de kinderen en slechts eenmaal de reserveringskosten.
Ben je benieuwd hoe een andere ouder de mama/papa-combi ervaren heeft?
Bekijk dan dit filmpje. Een vader vertelt over zijn ervaringen én hoe het is om twee verschillende bestemmingen te combineren. Wat natuurlijk ook mogelijk is is een mama-mama combi of papa-papa combi.
Heb je nog vragen? Onze vakantiespecialisten geven je graag meer informatie over de mama/papa-combinatie.
Je kind blijft op locatie en jullie als ouders wisselen elkaar af. Voor kinderen minder reizen en meer vakantieplezier!
De voordelen
Je kind hoeft maar één keer te reizen naar de vakantiebestemming. Het kan overal! Je kind blijft twee weken op locatie terwijl jullie als ouders elkaar afwisselen. Of boek twee bestemmingen die makkelijk met elkaar te combineren zijn. Je betaalt maar een keer de reis van de kinderen en slechts eenmaal de reserveringskosten.
Ben je benieuwd hoe een andere ouder de mama/papa-combi ervaren heeft?
Bekijk dan dit filmpje. Een vader vertelt over zijn ervaringen én hoe het is om twee verschillende bestemmingen te combineren. Wat natuurlijk ook mogelijk is is een mama-mama combi of papa-papa combi.
Heb je nog vragen? Onze vakantiespecialisten geven je graag meer informatie over de mama/papa-combinatie.
Zijn de vakanties bij Estivant ook geschikt voor kinderen onder de 4 jaar en voor baby’s?
Ook jonge kinderen en baby’s zijn bij Estivant van harte welkom. Voor een vakantie met baby's en peuters hebben we speciale Benjaminweken. Dit zijn 2 of 3 weken eind juni (vóór het hoogseizoen). Deze zijn speciaal geschikt voor baby's en peuters tot 5 jaar. Ons programma is hier helemaal op aangepast. Speciaal voor de allerkleinsten kun je een kinderbedje en/of kinderstoeltje bijboeken. Indien mogelijk zijn wij bereid om ook eens op de kleintjes te passen.
Lees hier meer over over onze Benjamin weken.
Het reguliere EstiFun programma op onze andere bestemmingen is voor kinderen vanaf 4 jaar.
Lees hier meer over over onze Benjamin weken.
Het reguliere EstiFun programma op onze andere bestemmingen is voor kinderen vanaf 4 jaar.
Kun je ook een reservering maken bij Estivant als je uit België komt?
Ja, uiteraard is dit mogelijk, onze zuiderburen zijn ook van harte welkom op onze vakanties. Als je met de touringcar reist zijn er vaak ook opstapplaatsen in België mogelijk (bij ons zomer aanbod). Voor vliegreizen hebben we alleen mogelijkheden met luchthavens in Nederland, je kunt natuurlijk wel zelf een eigen vlucht en transfer reserveren en alleen de accommodatie bij ons vastleggen.
Hoeveel eenoudergezinnen zijn er aanwezig op een bestemming?
De bestemmingen van Estivant wisselen in grootte. Zo hebben we bestemmingen waar maximaal 15 eenoudergezinnen kunnen boeken, maar onze grootste bestemmingen bieden plaats aan maar liefst 30-35 eenoudergezinnen. Bij de reisinformatie staat aangegeven hoeveel eenoudergezinnen er voor een bepaalde bestemming kunnen boeken.
Hoe zit het met de prijsstijging?
Het nieuws staat er vol van: stijgende (energie)prijzen, inflatie en koopkracht. Net als jullie, worden ook wij hier dagelijks mee geconfronteerd. Zo zijn de prijzen van hotels, campings, nieuwe tenten, transport en vervoer flink gestegen. Dat zie je terug in de prijzen van onze vakanties voor 2023. Dat is niet leuk, maar helaas wel nodig om ervoor te zorgen dat wij jullie nog heel lang blij kunnen maken met onvergetelijke eenoudervakanties.
Wat betekent het als een reis CO2-gecompenseerd is?
Al onze vakanties zijn CO2-compenseerd. Dit betekent dat voor elke vakantie, of je nou met de auto, bus of vliegtuig reist, de CO2-uitstoot die vrijkomt tijdens de reis, wordt gecompenseerd door ergens anders op de wereld (financieel) bij te dragen aan duurzame projecten. Deze projecten richten zich op het herstellen óf beschermen van onze biodiversiteit. Denk aan het recyclen van plastic, plaatsen van zonnepanelen, bouwen van windmolens en het beschermen van bos. Op die manier proberen we onze ecologische voetafdruk zo klein mogelijk te houden!
Kan ik een logé meenemen op vakantie?
Logés op vakantie zijn gezellig en van harte welkom. We hebben wel een aantal spelregels opgesteld voor logés om het veilig en gezellig te houden.
1. Logés dienen op de deelnemerslijst vermeld te staan en moeten dus vooraf aangemeld worden via onze Gastcontact. Aanmelden op locatie bij de locatiemanager is niet mogelijk.
2. Logés worden gezien als extra reizigers en de voorwaarden voor logés zijn dan ook gelijk aan die voor reizigers. Zo is het niet mogelijk om een partner of relatie als logé aan te melden en kunnen er inclusief logés maximaal 6 gasten per accommodatie verblijven.
3. Als de logé de vijfde of zesde persoon in jouw reisgezelschap is en langer dan twee nachten blijft, dan brengen wij per logé 45 euro in rekening voor de hele week. Blijft een logé maximaal twee nachten, dan is het verblijf altijd gratis.
Als je het EstiFlex pakket bijboekt, kun je tot 6 weken voor vertrek wijzigingen aanbrengen zonder extra kosten. Dat geldt dus ook voor het doorgeven van logés. Zonder EstiFlex pakket worden hier kosten voor berekend.
1. Logés dienen op de deelnemerslijst vermeld te staan en moeten dus vooraf aangemeld worden via onze Gastcontact. Aanmelden op locatie bij de locatiemanager is niet mogelijk.
2. Logés worden gezien als extra reizigers en de voorwaarden voor logés zijn dan ook gelijk aan die voor reizigers. Zo is het niet mogelijk om een partner of relatie als logé aan te melden en kunnen er inclusief logés maximaal 6 gasten per accommodatie verblijven.
3. Als de logé de vijfde of zesde persoon in jouw reisgezelschap is en langer dan twee nachten blijft, dan brengen wij per logé 45 euro in rekening voor de hele week. Blijft een logé maximaal twee nachten, dan is het verblijf altijd gratis.
Als je het EstiFlex pakket bijboekt, kun je tot 6 weken voor vertrek wijzigingen aanbrengen zonder extra kosten. Dat geldt dus ook voor het doorgeven van logés. Zonder EstiFlex pakket worden hier kosten voor berekend.
Het maken van een reservering
Waar kan ik de reisvoorwaarden vinden?
Je kan de reisvoorwaarden hier vinden
Hoe kan ik een reservering maken?
Je kunt er voor kiezen om online of telefonisch je vakantie te reserveren. Je gaat voor een online-boeking bij het tabblad van de bestemming naar Data & Prijzen naar de button "Reserveer nu". Je doorloopt vervolgens alle stappen en maakt zo een reservering. Telefonisch reserveren kan door te bellen met een van onze vakantiespecialisten op telefoonnummer 024-3600104 (maandag t/m vrijdag van 09.00 - 17.30 uur).
Kan ik zien hoeveel reserveringen er voor een bepaalde vakantie zijn?
Als je graag wilt weten hoeveel eenoudergezinnen er voor een bepaalde vakantie al geboekt hebben, kun je kijken op onze website bij de desbetreffende bestemming in de prijstabel. Onder de deelnemers zie je de man/vrouw verhouding en de leeftijden van zowel de ouders als de kinderen. Zo zie je of er leeftijdsgenootjes voor je kind(eren) zijn.
Is er een minimum aantal reserveringen per vakantie?
Wij hebben een minimum van 5 boekingen gesteld om een vakantie door te laten gaan. Als een geboekte vakantie wegens onvoldoende deelname niet doorgaat stellen wij je daar uiteraard tijdig van op de hoogte, uiterlijk 3 weken voor vertrek.
Wanneer en hoe ontvang ik mijn reserveringsbevestiging?
Je ontvangt na je reservering direct per mail een bevestiging van de ontvangst van je gegevens. De definitieve reserveringsbevestiging/factuur ontvang je binnen 1 werkdag op je e-mailadres, mits de vakantie niet op aanvraag is.
Ik heb een email ontvangen dat de reis 'op aanvraag' is, wat betekent dit?
Er bestaat de mogelijkheid dat één of meerdere onderdelen van een reis op aanvraag zijn. Dit betekent dat Estivant geen eigen voorraad meer beschikbaar heeft, maar dit rechtstreeks gaat aanvragen bij de luchtvaartmaatschappij of de accommodatie.
Na het maken van een reservering zie je direct of de vakantie op aanvraag is in de bevestigingsmail.
Een aanvraag is niet vrijblijvend. De aanvraag van een vlucht duurt gemiddeld 1 à 2 werkdagen; die van een accommodatie 2 à 3 werkdagen. Wanneer een aanvraag akkoord komt, is de reis direct definitief en gelden voor een eventuele annulering de ANVR Reis- en Boekingsvoorwaarden. Tussentijds is het niet mogelijk een aanvraag kosteloos te annuleren. Wanneer je dit toch wenst te doen, gelden ook weer de ANVR Reis- en Boekingsvoorwaarden.
Na het maken van een reservering zie je direct of de vakantie op aanvraag is in de bevestigingsmail.
Een aanvraag is niet vrijblijvend. De aanvraag van een vlucht duurt gemiddeld 1 à 2 werkdagen; die van een accommodatie 2 à 3 werkdagen. Wanneer een aanvraag akkoord komt, is de reis direct definitief en gelden voor een eventuele annulering de ANVR Reis- en Boekingsvoorwaarden. Tussentijds is het niet mogelijk een aanvraag kosteloos te annuleren. Wanneer je dit toch wenst te doen, gelden ook weer de ANVR Reis- en Boekingsvoorwaarden.
Is het mogelijk om een preferentie door te geven?
Het is zeker mogelijk om een speciale voorkeur of wens door te geven. Dit kan gaan over de ligging van je accommodatie maar ook bijvoorbeeld een eventuele voedselallergie door te geven. Je kunt dit bij een telefonische reservering direct aangeven. Als je via internet boekt kun je dit als opmerking toevoegen. Wij passen het dan aan bij je reservering en proberen rekening te houden met je voorkeur of wens. Preferenties kunnen wij niet garanderen!
Is het mogelijk om bestemmingen te combineren?
Een weekje hier en een weekje daar? Bijvoorbeeld een week strand en een actieve week. Twee weken, op twee plekken dus. Dat kan. Bekijk hier alle mogelijke combivakanties. Voor andere gewenste combinaties met eigen vervoer adviseren wij om telefonisch contact met ons op te nemen.
Kan ik mijn reservering achteraf nog wijzigen?
Het aanbrengen van wijzigingen in je reservering kan tot vier weken voor vertrek (indien mogelijk). Hierbij kun je denken aan het bijboeken van personen, tenttype, eindschoonmaak, beddengoedpakket e.d. Bij elke wijziging wordt een bedrag van €35,- in rekening gebracht. Tenzij je het Estiflex-pakket hebt geboekt.
Het veranderen van je vertrekdatum, van je vervoerskeuze of van je bestemming is geen wijziging, maar wordt gezien als een (deel)annulering. Hiervoor kunnen dan ook annuleringskosten gelden. Wij proberen de kosten daarvoor zo laag mogelijk te houden, maar het kan zijn dat wij van de accommodatieverschaffer of van de vervoersmaatschappij kosten doorberekend krijgen. Die zullen wij dan ook door moeten berekenen.
Een reisverzekering kan altijd achteraf nog worden afgesloten. Een reisverzekering annuleren kan tot één dag voor vertrek. Een annuleringsverzekering kun je binnen 14 dagen nog annuleren.
Het veranderen van je vertrekdatum, van je vervoerskeuze of van je bestemming is geen wijziging, maar wordt gezien als een (deel)annulering. Hiervoor kunnen dan ook annuleringskosten gelden. Wij proberen de kosten daarvoor zo laag mogelijk te houden, maar het kan zijn dat wij van de accommodatieverschaffer of van de vervoersmaatschappij kosten doorberekend krijgen. Die zullen wij dan ook door moeten berekenen.
Een reisverzekering kan altijd achteraf nog worden afgesloten. Een reisverzekering annuleren kan tot één dag voor vertrek. Een annuleringsverzekering kun je binnen 14 dagen nog annuleren.
Kan ik na het boeken mijn vakantie nog verlengen?
Als er nog accommodatie (en evt. vervoer) vrij is, kun je na het boeken de vakantie altijd nog verlengen.
Wat zijn de kosten als ik de vakantie ga annuleren?
Annuleer je jouw vakantie, dan berekenen wij de annuleringskosten door volgens de ANVR annuleringsvoorwaarden. Deze bedragen vind je in de ANVR Reizigersvoorwaarden onder 'Artikel 9 Als je wilt opzeggen'.
Na je annulering ontvang je van Estivant Vakanties een annuleringsnota met daarin een specificatie van alle kosten.
Let op! Uitzondering op het hierboven genoemde zijn de bij Estivant Vakanties geboekte vliegtickets. Ongeacht het tijdstip van annuleren zijn de annuleringskosten hiervoor 100%.
Je annulering kun je per e-mail sturen naar contact@estivant.nl. Je kunt voor vragen over je annulering natuurlijk ook contact opnemen met een van onze medewerkers.
Na je annulering ontvang je van Estivant Vakanties een annuleringsnota met daarin een specificatie van alle kosten.
Let op! Uitzondering op het hierboven genoemde zijn de bij Estivant Vakanties geboekte vliegtickets. Ongeacht het tijdstip van annuleren zijn de annuleringskosten hiervoor 100%.
Je annulering kun je per e-mail sturen naar contact@estivant.nl. Je kunt voor vragen over je annulering natuurlijk ook contact opnemen met een van onze medewerkers.
Wat als je toch niet vertrekt?
Bij Estivant genieten we met elkaar van de vakantie. Met andere papa’s, mama’s en hun kinderen dus. Samen met andere eenoudergezinnen verblijf je in een mooi hotel of appartementencomplex of jullie staan gezellig bij elkaar in een laantje van de camping. We organiseren leuke activiteiten voor jong en oud, maar ook pannenkoekenfeestjes en avondjes uit staan op de planning. Soms zijn we de oppas, zodat je als ouder even tijd voor jezelf hebt. Niks moet en je terugtrekken of juist aan alles meedoen mag. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd.
Onze reizen komen dan ook alleen maar tot hun recht als we uitgaan van een minimum aantal deelnemers. Hoeveel dat er zijn, vind je op onze website bij het tabblad Data & prijzen. Zijn er minder aanmeldingen dan het vereiste minimum aantal deelnemers voor de betreffende vakantie, behouden wij ons het recht (conform artikel 4 lid 2 van de ANVR-reisvoorwaarden) om de vakantie te annuleren. Dat vinden we dan uiteraard ook vervelend, maar gelukkig komt het vrij weinig voor. In dat uitzonderlijke geval krijg je ruim van tevoren, tot uiterlijk 21 dagen voor vertrek, een bericht van ons dat we jullie reis hebben moeten annuleren en dat jullie vertrekgarantie, en dus de boeking, is komen te vervallen.
Wél op vakantie, met korting
En dan? Hopelijk kunnen we je helpen met het vinden van een andere vakantie of vertrekdatum. Maak je een nieuwe boeking, dan geven we eenmalig € 50 per persoon korting. Restitutie van de reissom is natuurlijk ook mogelijk.
Onze reizen komen dan ook alleen maar tot hun recht als we uitgaan van een minimum aantal deelnemers. Hoeveel dat er zijn, vind je op onze website bij het tabblad Data & prijzen. Zijn er minder aanmeldingen dan het vereiste minimum aantal deelnemers voor de betreffende vakantie, behouden wij ons het recht (conform artikel 4 lid 2 van de ANVR-reisvoorwaarden) om de vakantie te annuleren. Dat vinden we dan uiteraard ook vervelend, maar gelukkig komt het vrij weinig voor. In dat uitzonderlijke geval krijg je ruim van tevoren, tot uiterlijk 21 dagen voor vertrek, een bericht van ons dat we jullie reis hebben moeten annuleren en dat jullie vertrekgarantie, en dus de boeking, is komen te vervallen.
Wél op vakantie, met korting
En dan? Hopelijk kunnen we je helpen met het vinden van een andere vakantie of vertrekdatum. Maak je een nieuwe boeking, dan geven we eenmalig € 50 per persoon korting. Restitutie van de reissom is natuurlijk ook mogelijk.
Heeft Estivant een brochure waar alle eenoudervakanties in staan?
We hebben ervoor gekozen om alle eenoudervakanties op onze website te plaatsen. Zo ontvang je de informatie die het meest actueel is en kun je bijvoorbeeld ook terugzien hoeveel deelnemers er hebben gereserveerd voor een bepaalde vakantie.
Wanneer en hoe kan ik een gereserveerde vakantie betalen?
Je kunt je betaling in je persoonlijke Mijn Estivant omgeving voldoen.
Aanbetaling; na je reservering krijg je per e-mail een reserveringsbevestiging toegestuurd. Dit is ook je factuur waarin de betalingsvoorwaarden vermeld staan. De aanbetaling is gelijk aan 25% van de totale overeengekomen reissom + reserveringskosten, calamiteitenfonds en eventuele geboekte verzekeringen.
Heb je een reis- en/of annuleringsverzekering afgesloten dan vragen we je tegelijk met de aanbetaling de premie(s) voor de verzekering(en) te voldoen. Het aanbetalingsbedrag dien je binnen 14 dagen na ontvangst van je reserveringsbevestiging over te maken.
Belangrijk> Als je een EstiFlex pakket hebt geboekt, dan hoef je pas na 6 weken de aanbetaling te voldoen.
Restant betaling; we vragen je het restant van de reissom uiterlijk zes weken voor vertrek te voldoen.
Lastminute; reserveer je binnen zes weken voor vertrek, dan vragen we je de totale reissom direct te voldoen. Dit kan via Mijn Estivant. Maak je het bedrag liever per bank aan ons over? Dat kan ook. Je krijgt hier geen acceptgiro voor. Ons rekeningnummer is NL59 RABO 0103 0999 05 ten name van Estivant Vakanties. Ons rekeningnummer staat ook vermeld op je factuur.
Aanbetaling; na je reservering krijg je per e-mail een reserveringsbevestiging toegestuurd. Dit is ook je factuur waarin de betalingsvoorwaarden vermeld staan. De aanbetaling is gelijk aan 25% van de totale overeengekomen reissom + reserveringskosten, calamiteitenfonds en eventuele geboekte verzekeringen.
Heb je een reis- en/of annuleringsverzekering afgesloten dan vragen we je tegelijk met de aanbetaling de premie(s) voor de verzekering(en) te voldoen. Het aanbetalingsbedrag dien je binnen 14 dagen na ontvangst van je reserveringsbevestiging over te maken.
Belangrijk> Als je een EstiFlex pakket hebt geboekt, dan hoef je pas na 6 weken de aanbetaling te voldoen.
Restant betaling; we vragen je het restant van de reissom uiterlijk zes weken voor vertrek te voldoen.
Lastminute; reserveer je binnen zes weken voor vertrek, dan vragen we je de totale reissom direct te voldoen. Dit kan via Mijn Estivant. Maak je het bedrag liever per bank aan ons over? Dat kan ook. Je krijgt hier geen acceptgiro voor. Ons rekeningnummer is NL59 RABO 0103 0999 05 ten name van Estivant Vakanties. Ons rekeningnummer staat ook vermeld op je factuur.
Is het mogelijk om excursies vooraf te reserveren?
Het is niet mogelijk, maar ook niet nodig om voor vertrek al excursies en activiteiten te reserveren. Op onze bestemming kun je doorgeven aan welke excursies en activiteiten je deel wilt nemen. Bij aankomst is er een welkomstbijeenkomst en onze locatiemanager zal je alles vertellen over de mogelijke excursies die je kunt reserveren.
Bij te boeken opties beddengoedpakket/eindschoonmaak
Bij onze camping bestemmingen kun je er voor kiezen om een beddengoedpakket te reserveren à € 18,50 per persoon. Een beddengoedpakket bestaat uit een kussen, kussensloop, dekbed, dekbedovertrek en matrashoes. Het beddengoedpakket is alleen vooraf te reserveren (zolang de voorraad strekt) en niet op je vakantiebestemming.
Het is ook mogelijk een eindschoonmaak te reserveren. Voor een Comfort tent en Espace tent bedragen de eindschoonmaakkosten € 40,- . Met uitzondering van chalets, mobile homes en bungalows daar is de eindschoonmaak € 50,-.
Het is ook mogelijk een eindschoonmaak te reserveren. Voor een Comfort tent en Espace tent bedragen de eindschoonmaakkosten € 40,- . Met uitzondering van chalets, mobile homes en bungalows daar is de eindschoonmaak € 50,-.
Accommodaties
Welke accommodaties heeft Estivant?
Estivant biedt verschillende accommodaties aan. In het overzicht op de website kun je zien welke type accommodaties we hebben. In de winter zijn het alleen hotel-accommodaties. In de zomer hebben we campings, hotels en appartementencomplexen.
Wat zijn de afmetingen van een bungalowtent?
Er is keuze uit twee type luxe bungalowtenten; Tent Comfort en Tent Espace.
Tent Comfort is 4 x 4.20 meter en tent Espace is 5 x 5 meter. Tent Comfort en Tent Espace hebben beiden twee aparte slaapcompartimenten.
Tent Comfort is 4 x 4.20 meter en tent Espace is 5 x 5 meter. Tent Comfort en Tent Espace hebben beiden twee aparte slaapcompartimenten.
Hoe zijn de bungalowtenten ingericht?
Onze luxe bungalowtenten zijn volledig ingericht. Bekijk een volledig overzicht van de inhoud en inventaris van onze tent Comfort en de tent Espace.
Zijn de bungalowtenten voor de Benjaminweken extra ingericht?
Ja, in iedere tent is tijdens de Benjaminweken kinderbestek, een verschoonkussen en een plaspotje aanwezig. Een kinderbedje met matras en kinderstoel kun je gratis reserveren (op aanvraag, dus geef dit bij boeking aan ons door). Ook is er een magnetron en babybadje aanwezig voor algemeen gebruik.
Moet ik voor mijn accommodatie borg betalen?
Voor de tenten en mobile homes vragen wij € 50,- borg. Dit bedrag ontvang je bij vertrek weer terug van ons.
Moet ik zelf mijn accommodatie schoonmaken?
Bij hotelkamers en studio's is de schoonmaak inbegrepen. Op onze campings willen we je ook uitgerust naar huis laten gaan. Daarom kun je ervoor kiezen om je tent niet zelf schoon te maken. Je kunt bij boeking voor deze optie kiezen. Bij de chalets, bungalows en mobile homes zijn de schoonmaakkosten verplicht en bedragen € 50,-. De schoonmaakkosten voor een tent bedragen € 40,-. Kies je ervoor om zelf de tent schoon te maken? Dan moet deze er net zo schoon en opgeruimd uitzien zoals deze is ontvangen.
Vanaf hoe laat mag ik mijn accommodatie betrekken?
Voor de tenten, chalets en mobile homes streven wij ernaar om rond 15.00 uur de tent schoon en gebruiksklaar te hebben. Voor de overige accommodaties geldt hetzelfde, om 15.00 uur proberen we de kamers, appartementen vrij te hebben voor gebruik. Alles is afhankelijk van de accommodatieverschaffers uiteraard.
Hoe laat moet ik mijn accommodatie weer verlaten op de vertrekdag?
Over het algemeen is het de bedoeling dat je om 10.00 uur 's ochtends de accommodatie verlaat op je vertrekdag, zodat deze schoongemaakt kan worden voor de nieuwe arriverende gasten. Tijdens de weekenden in het voorseizoen (campings) mag je soms langer in je accommodatie verblijven (tot ca. 12.00 uur), als er geen aansluitend weekend is voor nieuwe Estivant gasten.
Vervoer
Welke mogelijkheden zijn er qua vervoer?
Estivant geeft je verschillende mogelijkheden om naar je bestemming af te reizen. Voor de bestemmingen in Nederland, België en Duitsland is het uitsluitend mogelijk om op basis van eigen vervoer te reizen. Voor de overige bestemmingen heb je de keus om een bus- of vliegreis te boeken. Bij het tabblad 'Vervoer' van je bestemming naar keuze staat aangegeven wat de mogelijkheden zijn.
Wat is de aankomst- en vertrekdag bij Estivant?
De aankomst- en vertrekdag verschilt per bestemming. maar de zaterdag komt het meeste voor als onze aankomstdag.
Op de aankomstdag kun je vanaf 14.00 uur terecht in je tent, kamer, appartement of bungalow. Op de vertrekdag zal je de accommodatie meestal rond 10.00 uur dienen te verlaten. Reis je met de touringcar dan vertrek je gewoonlijk aan het begin van de avond terug naar Nederland.
Op de aankomstdag kun je vanaf 14.00 uur terecht in je tent, kamer, appartement of bungalow. Op de vertrekdag zal je de accommodatie meestal rond 10.00 uur dienen te verlaten. Reis je met de touringcar dan vertrek je gewoonlijk aan het begin van de avond terug naar Nederland.
Is de touringcar exclusief voor gasten van Estivant?
Helaas is het niet mogelijk om voor alle reizen de touringcars helemaal exclusief voor gasten van Estivant te reserveren.
Hoeveel bagage mag ik meenemen in de bus?
In verband met beperkte bagageruimte in de touringcar gelden er de volgende voorwaarden.
Per persoon mag worden meegenomen:
• 1 stuk handbagage (normaal formaat, maximaal 5 kg)
• 1 koffer of reistas van normaal formaat (max. 80x70x30 cm en maximaal 20 kg)
• eventuele ski- of snowboarduitrusting (bij een snowboard moeten de bindingen verwijderd zijn)
Per persoon mag worden meegenomen:
• 1 stuk handbagage (normaal formaat, maximaal 5 kg)
• 1 koffer of reistas van normaal formaat (max. 80x70x30 cm en maximaal 20 kg)
• eventuele ski- of snowboarduitrusting (bij een snowboard moeten de bindingen verwijderd zijn)
Welke opstapplaatsen zijn er voor de bus?
Afhankelijk van de bestemming en of het een zomer of wintervakantie is maken we gebruik van diverse opstapplaatsen. Welke opstapplaatsen voor welke bestemmingen gelden kun je bij je vakantiebestemming terugvinden onder het tabblad 'vervoer'.
Klik hier voor meer informatie over de adressen van de opstapplaatsen in de zomer >>
Klik hier voor meer informatie over de adressen van de opstapplaatsen in de winter >>
Klik hier voor meer informatie over de adressen van de opstapplaatsen in de zomer >>
Klik hier voor meer informatie over de adressen van de opstapplaatsen in de winter >>
Wat is het verschil tussen een charter en een lijndienstvlucht?
Een lijnvlucht is een regelmatige vlucht die het hele jaar door vertrekt op vaste vluchttijden. Een charter is een vliegtuig dat volledig wordt afgehuurd door reisorganisaties. Een charter heeft veelal onregelmatige tijden en vliegt voornamelijk in het hoogseizoen. Estivant Vakanties maakt veelal gebruik van chartervluchten. De tijd waarop je vliegt kan variëren van 's ochtends 0:00 uur tot 's avonds 23:59 uur.
Hoe herken ik mijn medereizigers op de luchthaven?
Op de luchthaven van vertrek is geen werknemer van Estivant Vakanties aanwezig. Wel kun je verzamelen bij het verzamelpunt op de luchthaven en zo al je mede reizigers ontmoeten. Ook kun je op het Meeting Point van Estivant een bericht achterlaten en al kennismaken met andere gasten en eventueel afspreken om samen te reizen.
Hoeveel bagage mag ik meenemen in het vliegtuig?
De bagagevoorwaarden zijn afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij waarmee je naar je vakantiebestemming vliegt. Op deze pagina vind je per luchtvaartmaatschappij de bagagevoorwaarden >>
Wanneer ik zelf een vlucht reserveer, kan ik dan ook gebruik maken van de transfer?
Wanneer je zelf een vlucht reserveert kun je in principe geen gebruik maken van de Estivant Vakanties transfers van en naar de luchthaven. We kunnen je wel vaak aangeven hoe je je transfers van vliegveld naar de bestemming het beste kunt regelen. Als je een vlucht hebt met dezelfde tijden kun je een losse transfer bijboeken. Neem hiervoor contact op met de afdeling Gastcontact!
Reserveer je zelf een losse vlucht, huurauto of treinreis bij een van onze vakanties, realiseer je dan dat een vakantie vanuit ANVR Voorwaarden door de reisorganisator geannuleerd kan worden tot 21 dagen voor vertrek. Dit kan het geval zijn bij onvoldoende deelname voor de vakantie. De kosten die je in dat geval hebt gemaakt voor buiten Estivant om geboekte tickets en diensten zijn voor eigen rekening. Wij willen je graag adviseren een annuleringsverzekering af te sluiten met 'samengestelde reis'-dekking. Dit is vaak een aanvulling op een standaard annuleringsverzekering.
Reserveer je zelf een losse vlucht, huurauto of treinreis bij een van onze vakanties, realiseer je dan dat een vakantie vanuit ANVR Voorwaarden door de reisorganisator geannuleerd kan worden tot 21 dagen voor vertrek. Dit kan het geval zijn bij onvoldoende deelname voor de vakantie. De kosten die je in dat geval hebt gemaakt voor buiten Estivant om geboekte tickets en diensten zijn voor eigen rekening. Wij willen je graag adviseren een annuleringsverzekering af te sluiten met 'samengestelde reis'-dekking. Dit is vaak een aanvulling op een standaard annuleringsverzekering.
Vanaf welke leeftijd heeft een kind een eigen vliegtuigstoel?
Vanaf 2 jaar heeft een kind een eigen vliegtuigstoel. Kinderen die jonger dan 2 jaar zijn mogen bij een ouder op schoot meereizen. De luchtvaartmaatschappij berekent dan een lager tarief of zelfs enkel administratiekosten.
Welke reisdocumenten heb ik nodig?
Alle passagiers dienen in het bezit te zijn van een geldig reisdocument, te weten een paspoort of identiteitskaart. Het is je eigen verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat je deze documenten tijdens je reis kunt laten zien.
LET OP!! Kinderen van alle leeftijden hebben een eigen reisdocument nodig. Dit betekent dat bijschrijvingen in het paspoort van ouders niet meer geldig zijn.
Belangrijk: Voor sommige landen is het raadzaam een geboorteakte van je kind(eren) en een toestemmingsverklaring van de andere ouder mee te nemen. Dit is belangrijk indien de achternamen van de reizende ouder en het kind verschillen. Meer informatie lees je op www.rijksoverheid.nl
LET OP!! Kinderen van alle leeftijden hebben een eigen reisdocument nodig. Dit betekent dat bijschrijvingen in het paspoort van ouders niet meer geldig zijn.
Belangrijk: Voor sommige landen is het raadzaam een geboorteakte van je kind(eren) en een toestemmingsverklaring van de andere ouder mee te nemen. Dit is belangrijk indien de achternamen van de reizende ouder en het kind verschillen. Meer informatie lees je op www.rijksoverheid.nl
Heb ik een toestemmingsverklaring nodig?
Voor sommige landen is het raadzaam een geboorteakte van je kind(eren) en een toestemmingsverklaring van de andere ouder mee te nemen. Dit is belangrijk indien de achternamen van de reizende ouder en het kind verschillen. Meer informatie lees je hier.
Download de toestemmingsverklaring hier.
Download de toestemmingsverklaring hier.
Tijdens de vakantie
Welk type verzorging is er boekbaar bij onze vakanties?
Dit verschilt per bestemming. Sommige locaties zijn op basis van ‘logies'. Dit betekent dat er geen maaltijden inclusief zijn. Als je bestemming op basis van ‘logies ontbijt' is, dan houdt dat in dat je naast de overnachtingen ook ontbijt krijgt. ‘Halfpension' betekent dat je ontbijt en diner krijgt op je bestemming. Wanneer je een locatie met ‘volpension' boekt, krijg je ontbijt, lunch en diner op locatie en bij een ‘all-inclusive' reis zijn zowel de maaltijden als de drankjes inclusief bij je reis.
Heeft Estivant eigen medewerkers ter plaatse?
Estivant heeft altijd een enthousiast, door ons geselecteerd en getraind Nederlands team ter plaatse. Ons team zal ervoor zorgen dat iedereen een onvergetelijke vakantie heeft en staat altijd voor je klaar. Het team verzorgt het EstiFun & EstiVentureprogramma op de bestemming.
Kijk hier voor meer informatie en een filmpje over de EstiFun activiteiten.
Kijk hier voor meer informatie en een filmpje over de EstiFun activiteiten.
Hoe groot is het team ter plaatse?
De grootte van onze teams verschilt per locatie en is afhankelijk van de grootte van de locatie. Er is altijd een locatiemanager samen met meerdere Estifun medewerkers aanwezig en op sommmige bestemmingen ook nog een chauffeur en (hulp)kok. Gemiddeld bestaan onze teams uit 6 tot 15 medewerkers.
Welke kosten komen er op locatie nog bij?
Ter plaatse komen er nog uitgaven bij voor o.a. eten & drinken, activiteiten en excursies. Een deel van de activiteiten voor de kinderen valt onder EstiFun en EstiVenture en is gratis, daarnaast zijn er betaalde activiteiten.
Kan rekening worden gehouden met voedselallergieën en dieetwensen?
In veel gevallen is dit geen probleem. Maak bij de Locatiemanager ter plaatse je wens of allergie kenbaar zodat hij/zij de mogelijkheden per eet activiteit kan aangeven.
Vegetarisch
Ben je vegetariër en wil je meedoen met een eet activiteiten? Dat is geen enkel probleem.
De UIT avond die we wekelijks voor ouders organiseren heeft altijd een vegetarische optie.
Voor de Estivant BBQ kan je op de activiteiteninschrijflijst eenvoudig aangeven dat jij en/of je kind(eren) vegetariërs zijn.
Allergie
Dit is maatwerk. Geef daarom concreet bij de Locatiemanager aan wat je wel en niet mag hebben dan houden we daar rekening mee.
Sommige producten zijn in landen om ons heen minder goed of niet verkrijgbaar. Daardoor kan het voorkomen dat een eet activiteit voor jou of je kind(eren) niet mogelijk is, zoals het pannenkoekenfeest (gluten en lactose). In dat geval kun je samen met de Locatiemanager mogelijke alternatieven bespreken. We zoeken altijd met je mee naar de beste oplossing.
Tip: neem zelf altijd iets mee als je de ruimte en mogelijkheid hebt. Dan weet je zeker dat je iets hebt wat sowieso goed (en lekker) voor je is, plus dat het voor wat meer variatie kan zorgen.
Vegetarisch
Ben je vegetariër en wil je meedoen met een eet activiteiten? Dat is geen enkel probleem.
De UIT avond die we wekelijks voor ouders organiseren heeft altijd een vegetarische optie.
Voor de Estivant BBQ kan je op de activiteiteninschrijflijst eenvoudig aangeven dat jij en/of je kind(eren) vegetariërs zijn.
Allergie
Dit is maatwerk. Geef daarom concreet bij de Locatiemanager aan wat je wel en niet mag hebben dan houden we daar rekening mee.
Sommige producten zijn in landen om ons heen minder goed of niet verkrijgbaar. Daardoor kan het voorkomen dat een eet activiteit voor jou of je kind(eren) niet mogelijk is, zoals het pannenkoekenfeest (gluten en lactose). In dat geval kun je samen met de Locatiemanager mogelijke alternatieven bespreken. We zoeken altijd met je mee naar de beste oplossing.
Tip: neem zelf altijd iets mee als je de ruimte en mogelijkheid hebt. Dan weet je zeker dat je iets hebt wat sowieso goed (en lekker) voor je is, plus dat het voor wat meer variatie kan zorgen.
Is het toegestaan om huisdieren mee te nemen?
Vanwege de hygiëne en mogelijke allergieën van gasten kunnen wij het helaas niet toestaan om huisdieren mee te nemen.
Zijn de faciliteiten op de campings het hele seizoen geopend?
Op alle bestemmingen van Estivant zijn de faciliteiten gedurende het hele hoogseizoen geopend en kun je overal terecht.
EstiFun/EstiVenture programma
Hoe vaak worden er activiteiten voor de kinderen georganiseerd?
Het programma voor de kinderen wordt opgedeeld in 4/5 dagdelen (ochtend, middag of avond).
Wat kost het EstiFun/EstiVenture programma?
Het programma is helemaal gratis. Het is niet nodig om de kinderen hier vooraf voor op te geven of in te schrijven. De kinderen kunnen per dag bekijken of ze zin hebben om mee te doen.
Is het EstiFun/EstiVenture programma op elke bestemming en iedere week hetzelfde?
Nee, het programma wordt per bestemming ingevuld en is elke week weer anders. De activiteiten worden aan de bestemming aangepast en dat maakt de programma’s ook zo uniek en leuk.
Worden de kinderen in leeftijdsgroepen ingedeeld?
Estifun is er voor kinderen op de basisschool. Indien mogelijk maken we twee leeftijdscategorieën: de onderbouw (groep 1 t/m 4) en bovenbouw (groep 5 t/m 8). Voor de jeugd op de middelbare school is er EstiVenture. Op die manier zitten ze altijd bij leeftijdgenoten, hebben ze snel aansluiting en beleven ze de tijd van hun leven.
Sommige activiteiten op locatie zijn alleen voor 15+ toegankelijk, denk hierbij bijvoorbeeld aan het uitgaan.
Sommige activiteiten op locatie zijn alleen voor 15+ toegankelijk, denk hierbij bijvoorbeeld aan het uitgaan.
Mijn Estivant
Wanneer krijg ik een inlog van Mijn Estivant?
Je ontvangt na het maken van een reservering een e-mail met je inloggegevens. Dit zijn je gebruikersnaam (e-mailadres) en je wachtwoord.
Wat kun je terugvinden in Mijn Estivant?
Je kunt je reserveringen, betalingsstatus, je adresgegevens en je factuur inzien. Ongeveer 8 dagen voor vertrek ontvang je per e-mail een aankondiging om in te loggen in de Mijn Estivant omgeving. Je vindt hier dan o.a. jouw persoonlijke vertrekbrief, een deelnemerslijst en je bus- of vliegtickets.
Kan ik mijn wachtwoord aanpassen/wachtwoord vergeten?
Ja in de Mijn Estivant omgeving kun je je ontvangen wachtwoord aanpassen. Ben je je wachtwoord vergeten, klik dan hier om een nieuwe op te vragen:
wachtwoord vergeten
wachtwoord vergeten
Ik ben al gast bij Estivant, waar vind ik mijn inloggegevens?
Als je al eerder hebt gereserveerd dan heb je al een Mijn Estivant account, je inloggegevens heb je bij je vorige reservering ontvangen. Bij het maken van een reservering hoef je niet al je gegevens in te voeren maar kun je gelijk inloggen met je accountgegevens. Weet je deze niet meer? vraag hier je wachtwoord op.
Wanneer ontvang ik mijn reisdocumenten?
In jouw persoonlijke Mijn Estivant omgeving kun je je gegevens inzien en beheren.
Je kunt je reservering, facturen, verwerkte betalingen en reisdocumenten inzien. De deelnemerslijst en vertrekbrief worden 2 weken voor vertrek van de vakantie geplaatst. Reisdetails bestemming, bagage-checklist en algemene informatie zijn al vanaf je reservering zichtbaar.
Let op: Bus- of vliegtickets komen uiterlijk 8 dagen voor vertrek op deze pagina te staan. Indicatie tijden kun je vinden bij je bestemming onder het kopje “vervoer”.
Je kunt je reservering, facturen, verwerkte betalingen en reisdocumenten inzien. De deelnemerslijst en vertrekbrief worden 2 weken voor vertrek van de vakantie geplaatst. Reisdetails bestemming, bagage-checklist en algemene informatie zijn al vanaf je reservering zichtbaar.
Let op: Bus- of vliegtickets komen uiterlijk 8 dagen voor vertrek op deze pagina te staan. Indicatie tijden kun je vinden bij je bestemming onder het kopje “vervoer”.
Ontvang ik voor vertrek een deelnemerslijst?
Je kunt circa 14 dagen voor vertrek (na betaling van de volledige reissom) via je Mijn Estivant account een deelnemerslijst downloaden. Op deze deelnemerslijst staan voornaam, leeftijd, woonplaats, vertrekdatum en reisduur van alle ouders en kinderen vermeld. Wil je liever niet op de deelnemerslijst vermeld worden, neem dan even telefonisch of per mail contact met ons op. Wij zorgen er dan voor dat je niet meer op de deelnemerslijst staat.
Overige vragen
Heeft Estivant ook last-minutes?
Nee, Estivant heeft geen last-minute prijzen. Onze vakanties zijn vaak snel volgeboekt en ook daarom is het aan te raden niet te lang te wachten met reserveren. Wij hebben regelmatig andere acties, die op de website vermeld worden.
Wil je op de hoogte blijven? Like onze Facebookpagina en schrijf je in voor de nieuwsbrief voor de leukste reistips, inspirerende verhalen en exclusieve aanbiedingen.
Wil je op de hoogte blijven? Like onze Facebookpagina en schrijf je in voor de nieuwsbrief voor de leukste reistips, inspirerende verhalen en exclusieve aanbiedingen.
Geeft Estivant ook vroegboekkorting?
Estivant geeft geen vroegboekkorting, maar heeft wel regelmatig andere acties die op de website vermeld worden.
Wil je op de hoogte blijven? Like onze Facebookpagina en schrijf je in voor de nieuwsbrief voor de leukste reistips, inspirerende verhalen en exclusieve aanbiedingen.
Wil je op de hoogte blijven? Like onze Facebookpagina en schrijf je in voor de nieuwsbrief voor de leukste reistips, inspirerende verhalen en exclusieve aanbiedingen.
Kan ik bij Estivant een reis- en annuleringsverzekering afsluiten?
Het is heel belangrijk om goed verzekerd op reis te gaan. Via Estivant kun je uiteraard je reis en/of annuleringsverzekering afsluiten. Wij werken samen met a.s.r. Meer informatie lees je op de pagina over verzekeringen op onze website.
Waar kan ik een review over mijn vakantie delen?
De ervaringen van onze gasten zijn van groot belang voor de kwaliteit van onze reizen. Wij waarderen het dan ook zeer als je je ervaring en mening met ons wilt delen. Je ontvangt na thuiskomst een e-mail met een link naar onze enquête. In de enquête kun je opmerkingen achterlaten en je reis beoordelen aan de hand van verschillende criteria.
Daarnaast kun je een review over je vakantie voor op onze website schrijven. Hiervoor ontvang je een aantal dagen na je vakantie een uitnodiging vanuit Trustpilot. En natuurlijk kun je je ervaringen ook delen via het forum/meetingpoint.
Daarnaast kun je een review over je vakantie voor op onze website schrijven. Hiervoor ontvang je een aantal dagen na je vakantie een uitnodiging vanuit Trustpilot. En natuurlijk kun je je ervaringen ook delen via het forum/meetingpoint.
Problemen tijdens je vakantie/klachten?
Uiteraard doen wij ons uiterste best om iedereen een onvergetelijke vakantie te bezorgen. Als je vakantie desondanks toch niet aan je verwachtingen voldoet dan horen wij dat natuurlijk graag. In dat geval dien je dit kenbaar te maken bij de locatiemanager. Wanneer de locatiemanager ter plaatse geen oplossing kan bieden dan dien je telefonisch contact op te nemen met ons kantoor: 024 - 3600 104.
Indien je probleem niet naar tevredenheid kan worden opgelost dien je ter plaatse samen met de locatiemanager een formulier invullen. Eventuele reclamaties kunnen alleen in behandeling worden genomen wanneer je binnen twee maanden na terugkomst schriftelijk dit formulier en motivatie indient bij Estivant Vakanties. Na je vakantie ontvang je per e-mail een enquête dit is voor op/aanmerkingen over je vakantie en wordt niet gezien als een klacht.
Indien je probleem niet naar tevredenheid kan worden opgelost dien je ter plaatse samen met de locatiemanager een formulier invullen. Eventuele reclamaties kunnen alleen in behandeling worden genomen wanneer je binnen twee maanden na terugkomst schriftelijk dit formulier en motivatie indient bij Estivant Vakanties. Na je vakantie ontvang je per e-mail een enquête dit is voor op/aanmerkingen over je vakantie en wordt niet gezien als een klacht.
Hoe kan ik als wederverkoper inloggen?
Als wederverkoper kun je hier inloggen
Waar kan ik contact komen met mede-reizigers?
Wij hebben een eigen meetingpoint/forum. Je kunt hier inloggen met je MijnEstivant account. Als je een reservering hebt gemaakt laat dan hier een berichtje achter om zo in contact te komen met je reisgenoten. Het is ook mogelijk prive-berichten naar elkaar te sturen.
Heeft Estivant cadeaubonnen?
We hebben cadeaubonnen ter waarde van € 25, € 50 en € 100. Bestel de cadeaubon(nen) hier.
Veelgestelde vragen winter
Over onze eenouder wintersportvakanties
Het maken van een reservering
Vervoer
Tijdens de vakantie
EstiFun/EstiVenture programma
Over onze eenouder wintersportvakanties
Wat als er geen sneeuw ligt?
Op al onze wintersportbestemmingen staan veel sneeuwkanonnen langs de pistes wat de kans op wintersporten vergroot. Het kan voorkomen dat sommige pistes en liften gesloten zijn door weinig sneeuwval en/of een te hoge temperatuur. Als wintersporten volledig onmogelijk is, zal het Estivant Team een alternatief programma draaien. De gemaakte kosten voor geboekte skipassen en de skisafari krijg je van ons terug.
Het maken van een reservering
Wat kost een skipas?
De skipas prijzen voor een volwassene en kind verschillen per gebied. Mocht je de prijzen willen weten voor het gebied waar jij naar toe gaat, neem dan even telefonisch contact met ons op.
Voor hoeveel dagen kan ik een skipas boeken?
Op de dag van aankomst kan je aangeven of je een 6-, 7- of 8-daagse skipas wenst bij te boeken. De Locatiemanager helpt je graag in de te maken keuze. Vervolgens worden de skipassen voor je opgehaald. De 6- en 7-daagse skipas gaat in op zondag. Met de 8-daagse pas kun je gelijk de piste op, deze gaat al in op zaterdag. Goed geregeld.
Kan ik de skipas kosten terugkrijgen bij te weinig sneeuw?
Ja, als het skigebied volledig gesloten is door te weinig sneeuw en wintersporten dus niet mogelijk is, ontvang je gemaakte kosten voor de skipassen en de skisafari van ons terug. Het Estivant team zal een alternatief programma draaien.
Wat is een skisafari?
Een 3-daagse skitour waarbij je alleen óf samen met je kind(eren) elke dag een andere route ontdekt onder begeleiding van een Nederlandse gids. Zo leer je samen met andere eenoudergezinnen die hetzelfde skiniveau hebben het skigebied goed én veilig kennen. Elke skisafari-groep bestaat uit min. 5 en max. 12 deelnemers. Bekijk onze infographic voor meer details over de skisafari!
Let op! Boek je een skisafari vóór vertrek, dan betaal je per persoon 139 euro i.p.v. 159 euro.
Let op! Boek je een skisafari vóór vertrek, dan betaal je per persoon 139 euro i.p.v. 159 euro.
Moet je een bepaald niveau hebben wanneer je deelneemt aan de skisafari?
Ja, het is noodzakelijk dat je minimaal een rode piste af kan komen en dus al wat ski ervaring hebt. Een skisafari is een leuk alternatief voor de skiles als je het skiën of snowboarden al aardig onder de knie hebt. Ben je een beginner dan adviseren we je om op skiles te gaan.
Is een skisafari op alle bestemmingen mogelijk?
Nee een skisafari is alleen bij te boeken in Oostenrijk (uitgezonderd Niederau).
Is de skipas inclusief wanneer een skisafari wordt aangeboden?
Nee , de skipas is niet inclusief. De skipas kan je vooraf al bij ons boeken, maar als je twijfelt kun je deze ook nog op bestemming boeken.
Kan ik materiaal en lessen vooraf reserveren?
Nee dat kan niet. Op bestemming helpen we je in de keuzes voor skiles en ski- of snowboardmateriaal waarna je de gehuurde materialen in de winkel kunt betalen. Indicatie prijzen zijn op te vragen bij afdeling Gastcontact.
Ik heb een email ontvangen dat de reis 'op aanvraag' is, wat betekent dit?
Er bestaat de mogelijkheid dat één of meerdere onderdelen van een reis op aanvraag zijn. Dit betekent dat Estivant geen eigen voorraad meer beschikbaar heeft, maar dit rechtstreeks gaat aanvragen bij de luchtvaartmaatschappij of de accommodatie.
Na het maken van een reservering zie je direct of de vakantie op aanvraag is in de bevestigingsmail.
Een aanvraag is niet vrijblijvend. De aanvraag van een vlucht duurt gemiddeld 1 à 2 werkdagen; die van een accommodatie 2 à 3 werkdagen. Wanneer een aanvraag akkoord komt, is de reis direct definitief en gelden voor een eventuele annulering de ANVR Reis- en Boekingsvoorwaarden. Tussentijds is het niet mogelijk een aanvraag kosteloos te annuleren. Wanneer je dit toch wenst te doen, gelden ook weer de ANVR Reis- en Boekingsvoorwaarden.
Na het maken van een reservering zie je direct of de vakantie op aanvraag is in de bevestigingsmail.
Een aanvraag is niet vrijblijvend. De aanvraag van een vlucht duurt gemiddeld 1 à 2 werkdagen; die van een accommodatie 2 à 3 werkdagen. Wanneer een aanvraag akkoord komt, is de reis direct definitief en gelden voor een eventuele annulering de ANVR Reis- en Boekingsvoorwaarden. Tussentijds is het niet mogelijk een aanvraag kosteloos te annuleren. Wanneer je dit toch wenst te doen, gelden ook weer de ANVR Reis- en Boekingsvoorwaarden.
Wanneer ontvang ik mijn reisdocumenten?
In jouw persoonlijke Mijn Estivant omgeving kun je je gegevens inzien en beheren.
Je kunt je reservering, facturen, verwerkte betalingen en reisdocumenten inzien. De deelnemerslijst en vertrekbrief worden 2 weken voor vertrek van de vakantie geplaatst. Reisdetails bestemming, bagage-checklist en algemene informatie zijn al vanaf je reservering zichtbaar.
Let op: Bus- of vliegtickets komen uiterlijk 8 dagen voor vertrek op deze pagina te staan. Indicatie tijden kun je vinden bij je bestemming onder het kopje “vervoer”.
Je kunt je reservering, facturen, verwerkte betalingen en reisdocumenten inzien. De deelnemerslijst en vertrekbrief worden 2 weken voor vertrek van de vakantie geplaatst. Reisdetails bestemming, bagage-checklist en algemene informatie zijn al vanaf je reservering zichtbaar.
Let op: Bus- of vliegtickets komen uiterlijk 8 dagen voor vertrek op deze pagina te staan. Indicatie tijden kun je vinden bij je bestemming onder het kopje “vervoer”.
Vervoer
Wat gebeurt er als de reis niet door gaat?
Het komt zelden voor dat een eenoudervakantie niet door gaat. Mocht dit toch het geval zijn, dan laten we je dit - volgens de ANVR voorwaarden - uiterlijk drie weken voor vertrek weten.
Welke opstapplekken zijn er?
Dit is afhankelijk van de bestemming. Per bestemming vind je onder 'Vervoer' de opstapplaatsen met aanvullende informatie.
Wanneer zijn de opstapplaatsen bekend?
Raadpleeg het tabblad 'Vervoer' van jouw bestemming voor de bus opstapplaatsen.
Kan mijn skimateriaal mee met de bus?
Ja dat kan. Per persoon mag je één ski- of snowboarduitrusting meenemen in de bus. (Bij een snowboard moeten de bindingen verwijderd zijn.)
Tijdens de vakantie
Vanaf hoe laat kan ik de kamer op?
Op je vertrekbrief staat de inchecktijd vermeld. Meestal geldt hiervoor vanaf 14:00 uur.
Kan ik op de dag van aankomst al skiën?
Dat kan zeker. We helpen je dan ook graag om dit voor elkaar te krijgen. Kom je met de bus dan kom je in de loop van de ochtend aan. De exacte aankomsttijd kunnen we niet aangeven, omdat dit afhankelijk is van het weer (in de bergen) en de drukte op de weg.
Op welke tijden wordt er skiles gegeven?
Skiles wordt van zondag tot en met donderdag gegeven bij de plaatselijke skischool, niet door Estivant medewerkers. Op de laatste dag mogen de kinderen meestal afskiën (wedstrijd). Skilessen zijn te reserveren per dagdeel of hele dagen. Normaliter zijn de tijden van 10:00 – 12:00 en van 13:00 tot 15:00 uur. Dit kan afwijken. In Italië beginnen de skilessen op maandag.
Worden skilessen in het Nederlands gegeven?
Dit kunnen we niet garanderen. Wel proberen we de Estivant kinderen zoveel mogelijk bij elkaar (op niveau) te plaatsen waardoor ze Nederlandse vriendjes hebben in de groep.
Wat gebeurt er met mijn kind als ze klaar zijn met de skiles?
Het team zal na afloop van de lessen de kinderen ophalen, natuurlijk mag je ook je kind(eren) zelf ophalen. We organiseren vervolgens activiteiten voor de kinderen tot het avondeten.
EstiFun/EstiVenture programma
Hoe ziet het Estivant programma er uit tijdens de wintersport?
We brengen iedere ochtend de kinderen van het hotel naar de skiles en wachten ze in de middag weer enthousiast op. Vervolgens organiseren we een leuke activiteit. Op drie avonden in de week is er de mogelijkheid om mee te doen aan een avondactiviteit (soms tegen betaling). Lees voor meer details hier de beschrijving van het programma bij een wintersport vakantie.