Meetingpoint Italië Eenoudervakantie Marilleva Zaterdag 25 februari 2023 Zóóó, nog maar een paar weken en dan is het eindelijk zover…
H
Hayte
08 december 2022 om 14:32
Italië Eenoudervakantie Marilleva Zaterdag 25 februari 2023
Zal ik dan maar het spits afbijten? Als ik hem inzet, pakken jullie hem dan door? ;) In eerste instantie was het de bedoeling om samen met mijn zoon (Mees 9jr) naar Pinzolo te gaan, maar toen ik wist ik nog niet dat er in Marilleva meer blauwe en rode pistes te vinden zijn. En natuurlijk het hotel is een aardige upgrade in vergelijking met Pinzolo, niet geheel onbelangrijk, toch? Voor 'ons' de eerste keer Italië, hiervoor eigenlijk altijd Oostenrijk en Zwitserland. Dus ik laat mij verrassen qua pistes, eten en drinken en natuurlijk de mooie vergezichten… Wie gaan er nog meer met eigen vervoer? Ikzelf denk om te gaan rijden via Kufstein en dan door naar beneden over de Brennerpas. Vrijdag 24e vertrekken wij en dan overnachten in Bad Feilnbach. Dat was vorig jaar goed te doen (behalve op die lekke band na dan… ;) aankomst in de namiddag en genoeg rust om ergens te gaan eten. De 25e zullen wij na het ontbijt weer vertrekken voor de laatste +/- 4 uur. Is er iemand van deze groep al eens naar Marilleva geweest? En - of heeft er iemand nog reistips qua route e.d? Wij zijn al bezig met de voorbereidingen, het kan ons niet snel genoeg gaan! Zoals je leest hebben wij er zin in, tot over een paar weken… ???????????? Groeten Mees en Hayte
10 reacties
A
Antoinette
20 december 2022 om 15:58
Hi, ik en mijn zoon Pepijn 13 jaar en dochter Lotte 11 jaar gaan voor het eerst mee met Estivant, voor het eerst skien in Italie (altijd Oostenrijk, Frankrijk en Zwitserland geweest) en voor het eerst me de bus erheen.... We hebben er heel veel zin in maar Hayte ik kan dus weing tips geven. Wel kan ik zeggen dat we er heel veel zin in hebben, dat het hotel er super uitziet en dat wij ons verheugen op een gezellige week, met mooi weer en lekker eten. Tot in Marilleva ;-).
2 0
H
Hayte
20 december 2022 om 16:21
Hoi Antoinette, Pepijn en Lotte :) Leuk om te lezen, over jullie eerste reis met Estivant. Vorig jaar ben ik voor het eerst met Estivant mee gegaan, Niederau. Het was een fijne vakantie, leuk de kids allemaal met elkaar en de ouders ook ‘gezellig’ in de bar… En van alles is geregeld, dus ook echt vakantie voor jou straks in Februari ;) En houd dat vast, die gezellige week wordt vast een mooie herinnering! :-) Tot in het nieuwe jaar….
0 0
M
Marjolein
08 januari 2023 om 13:45
Hoi Hayte & Antoinette, Leuk om jullie alvast via deze manier te leren kennen. @Hayte: knap dat je dat hele stuk gaat rijden! Ik ben vaker naar Oostentrijk gereden, met tussenstop in München, maar naar Italie tot nu toe altijd met de bus gegaan, dus geen reistips. @Antoinette, leuk dat je zoon 13 is, die van mij zijn ook 13, Gijs & Teun, een tweeling. Het skigebied is voor ons al bekend terrein. Wij waren in 2019 en 2020 al een keer met een andere een-ouder-organisatie (one2gether) naar Pinzolo, wat in hetzelfde skigebied uitkomt. Het is zo goed bevallen, veel leuke eettentjes op de piste met lekkere Italiaanse wijnen. Het skigebied is mooi, uitgestrekt, met prachtige uitzichten op de Dolemieten aan de ene kant en de Alpen aan de andere kant. Nu ik er zo over schrijf, krijg ik enorme zin om te gaan! Vorig jaar jaar waren we in Kirchberg-Oostenrijk op eigen gelegenheid. Dit jaar dus een keer met Estivant, dit hotel is net iets luxer, met zwembad en sauna, en wilden ook een keer weer iets nieuws uitproberen. Nog een paar weken werken, en dan zien we elkaar snel. groetjes, Marjolein
2 0
M
Mirjam
13 januari 2023 om 14:19
Hoooi! ik kom ook met mijn dochter , ze is 5. Vorig jaar zijn wij net als @Hayte voor het eerst met Estivant gegaan, ook naar Niederau. Was superleuk. Dit jaar alleen een klein beetje mijn been gebroken dus heb onszelf getrakteerd op een mooi hotel. Mocht ik uiteindelijk toch niet kunnen skiën met mijn been dan hang ik in het zwembad ;-) . Wij gaan ook met de bus want Italië vind ik wat ver met een 5 jarige kletskous naast mij. Wij wonen in Amsterdam maar ik ben van plan mijn auto te parkeren in Eindhoven. Dan hoeven we niet zo lang nog mee te rijden tijdens het in en uitstappen op alle locaties in Nederland. Wij hebben ook veel zin. De wijntjes en eettentjes hierboven beschreven door @Marjolein maken mij ongeduldig!! Tot snel en tot dan!!
1 0
H
Hayte
13 januari 2023 om 19:30
Goedenavond Marjolein en Mirjam… Leuk om kennis te maken, @Marjolein - dat klinkt goed zeg, dus jij kent alle gezellige eettentjes? #followtheleader. Ik ben erg benieuwd naar Italië, vorig jaar dus ook twee dagen Kirchberg (blijft een lekker skidorp)… maar in Italië geen Schi-Alm aprés-ski vermoed ik zo. ;-) @Mirjam wat leuk dat je je dochter op zo’n jonge leeftijd al meeneemt. Niederau was vast fijn voor haar daar onder aan de berg. Slim hoor dat je daar je auto gaat parkeren, ik heb geen idee hoe zo’n busreis verloopt, qua slapen enzo. Maar wel in één keer door, das wel prettig. Wij arriveren ergens op zaterdag… Jullie vast iets meer uitgerust ;-) Goede reis alvast voor iedereen! #hetaftellenisbegonnen.
0 0
J
Jos
21 januari 2023 om 07:29
Hallo 'allemaal'. Ik ga voor het eerst met mijn nu 13-jarige dochter in de winter naar de Brenta Dolomieten: zijn er de afgelopen zomer geweest voor een 5-daagse huttentocht. Aan de uitzichten zal het niet liggen...We skiën graag in Italië: sfeer, omgeving, eten/drinken, Italiaanse taal om je heen. Die ik niet spreek, maar dat maakt niet uit: gewoon meezingen en met je handen zwaaien. Extra reisafstand nemen we graag voor lief, we hebben een privéchauffeur: we gaan met de nachttrein naar Innsbruck. En vandaar de laatste lootjes naar Trento en Marilleva. Tot zover een begin van ons verhaal, jullie verhalen later in Italië? Groetjes Jos en Robynn.
1 0
M
Marjolein
23 januari 2023 om 14:47
Beste allemaal, Onze reis is helaas door Estivant geannuleerd, omdat wij 2 een-oudergezinnen zijn met 2 dezelfde kinderen. Estivant had hier in het verleden akkoord op gegeven maar zeggen nu 6 weken voor start van de reis dat niet te weten en akkoord te geven. We gaan nu met one2gether mee. We wensen jullie allemaal een hele fijne reis toe. Hartelijke groeten, Marjolein
0 0
L
Lisa
09 februari 2023 om 14:30
Hoi allen, wat leuk! Ik ben Lisa en ga met mijn zoon Collin van 12 jaar. We gaan met de bus. We hebben er erg veel zin zin!! Eerder al naar slovenie geweest in de zomer met estivant en komende zomer naar Frankrijk. Tot over een paar weken!! Groetjes Lisa
2 0
H
Hayte
18 februari 2023 om 09:37
Hallo daar, Nog een week en dan gaat het beginnen… Zoveel zin in! Het weer is erg zonnig de laatste weken, het Amerikaanse weermodel geef aan dat er Donderdag 20cm+ gaat vallen. Maar het Europees weermodel is iets minder gul qua sneeuw. Fingers crossed ;) Ik las gisteren over een 3d app van het hele skigebied, omdat ikzelf nog even moet wennen aan de Italiaanse skikaarten, toch anders dan ik gewend ben. Maar ik moet zeggen dat ik deze app erg prettig vind. Van piste namen (inclusief hellingsgraad - licht of donker rood) tot aan alle liften en restaurants. En als ik het goed heb, maar dat weet ik niet helemaal zeker kun je ook je kind zien op deze kaart. Mits deze een account heeft, geloof ik. Mijn Italiaans is nog niet zo best :) Maar een airtag werkt natuurlijk ook super! Ik dacht, laat deze alvast met jullie delen ;) #voorpret De app heet Mowi Snow in de appstore. Een goede reis iedereen en tot volgende week! Groet Hayte
1 0
L
Lisa
20 februari 2023 om 10:48
Ik ben ook niet bekend met Italië en skiën. App goed idee! Ja goede reis iedereen! Tot snel. Groetjes Lisa
1 0

Helaas. Je kunt alleen een reactie plaatsen als je bent ingelogd