Het coronavirus en onze vakanties
Digitaal Corona Certificaat (DCC) / en testen
Voorbereiding van je vakantie
Tijdens je vakantie
Het programma
Maatregelen op jouw camping
Boeken, wijzigen en annuleren
Digitaal Corona Certificaat (DCC) / en testen
Moeten we gevaccineerd zijn om op vakantie te gaan?
11 november 2021
In Oostenrijk hebben ze de 2G-regel ingevoerd. Wij zijn nu aan het kijken naar de consequenties en wat voor maatregelen we gaan treffen. Zodra we alles in kaart hebben vind je hier een update.
In Oostenrijk hebben ze de 2G-regel ingevoerd. Wij zijn nu aan het kijken naar de consequenties en wat voor maatregelen we gaan treffen. Zodra we alles in kaart hebben vind je hier een update.
Wat is het Digitaal Corona Certificaat (DCC) en hoe vraag je het aan?
Het Digitaal corona certificaat is een toegangsbewijs in de vorm van een QR-code waarmee je vrij door Europa kan reizen.
1. Voordat je op vakantie gaat laat je je vaccineren of doe je een PCR- of antigeentest. Zo'n test kan je voor een aangepaste prijs (€49,-) inplannen via spoedtest.nl. Tip: wij raden aan om een antigeentest in te plannen als jouw vakantieland dat toelaat. Bij een antigeentest krijg je de uitslag binnen 3 uur.
2. Heb je een negatieve uitslag en dus geen corona? Of ben je gevaccineerd? Dan kun je de gegevens ophalen in de CoronaCheck-app. Download de app via de Apple App Store of de Google Play Store. Vanaf 1 juli kan je ook een bewijs maken als je bent hersteld van het coronavirus.
3. Vul in de CoronaCheck-app de ophaalcode in die je bij je negatieve testuitslag hebt gekregen. Of haal je gegevens op met DigiD.
4. De app maakt van jouw gegevens een bewijs, in de vorm van een QR-code.
5. Laat de QR-code indien nodig zien aan de grens. De QR-code is alleen geldig in combinatie met je identiteitsbewijs.
Let op! Je kunt maar voor één persoon een QR-code in de CoronaCheck-app maken. Voor je kind(eren) kan je een QR-code downloaden en printen via www.coronacheck.nl/print.
1. Voordat je op vakantie gaat laat je je vaccineren of doe je een PCR- of antigeentest. Zo'n test kan je voor een aangepaste prijs (€49,-) inplannen via spoedtest.nl. Tip: wij raden aan om een antigeentest in te plannen als jouw vakantieland dat toelaat. Bij een antigeentest krijg je de uitslag binnen 3 uur.
2. Heb je een negatieve uitslag en dus geen corona? Of ben je gevaccineerd? Dan kun je de gegevens ophalen in de CoronaCheck-app. Download de app via de Apple App Store of de Google Play Store. Vanaf 1 juli kan je ook een bewijs maken als je bent hersteld van het coronavirus.
3. Vul in de CoronaCheck-app de ophaalcode in die je bij je negatieve testuitslag hebt gekregen. Of haal je gegevens op met DigiD.
4. De app maakt van jouw gegevens een bewijs, in de vorm van een QR-code.
5. Laat de QR-code indien nodig zien aan de grens. De QR-code is alleen geldig in combinatie met je identiteitsbewijs.
Let op! Je kunt maar voor één persoon een QR-code in de CoronaCheck-app maken. Voor je kind(eren) kan je een QR-code downloaden en printen via www.coronacheck.nl/print.
Moet ik een PCR- of antigeentest doen als ik op vakantie ga?
Als jij niet volledig gevaccineerd bent moet je in de meeste landen op de heenreis een negatieve PCR- of antigeentest laten zien.
Je kan een PCR- of antigeentest inplannen voor jou en jouw kind(eren) via spoedtest.nl. De testuitslag kan je ophalen in de CoronaCheck-app en gebruiken als digitaal toegangsbewijs in de vorm van het Digitaal Corona Certificaat.
Tip: wij raden aan om een antigeentest in te plannen als jouw vakantieland dat accepteert. Bij een antigeentest krijg je de uitslag binnen 3 uur (bij een PCR-test soms wel 48 uur). Deze test plan je ook in via testenvoorjereis.nl!
Je kan een PCR- of antigeentest inplannen voor jou en jouw kind(eren) via spoedtest.nl. De testuitslag kan je ophalen in de CoronaCheck-app en gebruiken als digitaal toegangsbewijs in de vorm van het Digitaal Corona Certificaat.
Tip: wij raden aan om een antigeentest in te plannen als jouw vakantieland dat accepteert. Bij een antigeentest krijg je de uitslag binnen 3 uur (bij een PCR-test soms wel 48 uur). Deze test plan je ook in via testenvoorjereis.nl!
Wat zijn de kosten voor een PCR-test? En kan ik dat bij jullie aanschaffen?
Na 1 oktober kan je via ons voor een lager tarief (PCR-test € 49,- p.p. en een antigeen sneltest voor €34,95 p.p.) inplannen via deze link.
Kan ik mij en mijn kind(eren) laten testen bij de GGD voor een negatieve testuitslag?
Nee, bij de GGD krijg je enkel een testresultaat. Om op reis te gaan heb je een Digitaal Corona Certificaat nodig met daarop de bevestiging dat jij en je kind(eren) negatief getest zijn.
Wanneer ontvang ik de uitslag van mijn PCR- of antigeentest?
Dat hangt af van de testlocatie. Bij een PCR-test krijg je normaal gesproken binnen 48 uur de uitslag, bij een antigeen binnen 3 uur!
Hoe lang is de negatieve PCR-testuitslag of antigeentest geldig?
Dat verschilt per bestemming. Hieronder vind je een overzicht:
• België: 72 uur (antigeen is niet geldig in België)
• Duitsland: 72 uur (PCR-test) of 48 uur (antigeentest)
• Frankrijk: 24 uur (PCR- en antigeentest)
• Italië: 48 uur (PCR- en antigeentest)
• Kroatië: 72 uur (PCR-test) of 48 uur (antigeentest)
• Oostenrijk: 72 uur (PCR-test) of 48 uur (antigeentest)
• Spanje: 72 uur (PCR-test) of 48 uur (antigeentest)
• Slovenië: 72 uur (PCR-test) of 48 uur (antigeentest)
• Turkije: 72 uur PCR-test (geen antigeentest)
Houd hier rekening mee bij het maken van je afspraak. Bijvoorbeeld:
• Passeer je op 10 juli om 12.00 uur Belgische grens (geldigheid: 72 uur voor vertrek), dan kan je vanaf 7 juli na 13.00 uur je test laten afnemen.
• Passeer je op 10 juli om 12.00 uur de Italiaanse grens (geldigheid: 48 uur voor aankomst), dan kan je dus vanaf 8 juli na 11:00 uur je laten testen.
Tip: met een antigeentest heb jij al binnen 3 uur je uitslag!
• België: 72 uur (antigeen is niet geldig in België)
• Duitsland: 72 uur (PCR-test) of 48 uur (antigeentest)
• Frankrijk: 24 uur (PCR- en antigeentest)
• Italië: 48 uur (PCR- en antigeentest)
• Kroatië: 72 uur (PCR-test) of 48 uur (antigeentest)
• Oostenrijk: 72 uur (PCR-test) of 48 uur (antigeentest)
• Spanje: 72 uur (PCR-test) of 48 uur (antigeentest)
• Slovenië: 72 uur (PCR-test) of 48 uur (antigeentest)
• Turkije: 72 uur PCR-test (geen antigeentest)
Houd hier rekening mee bij het maken van je afspraak. Bijvoorbeeld:
• Passeer je op 10 juli om 12.00 uur Belgische grens (geldigheid: 72 uur voor vertrek), dan kan je vanaf 7 juli na 13.00 uur je test laten afnemen.
• Passeer je op 10 juli om 12.00 uur de Italiaanse grens (geldigheid: 48 uur voor aankomst), dan kan je dus vanaf 8 juli na 11:00 uur je laten testen.
Tip: met een antigeentest heb jij al binnen 3 uur je uitslag!
Vanaf welke leeftijd moeten kinderen zich laten testen?
Dat verschilt per besteming. Hieronder een overzicht:
• België: vanaf 12 jaar en ouder
• Duitsland: vanaf 6 jaar en ouder
• Frankrijk: vanaf 12 jaar en ouder
• Italië: vanaf 6 jaar en ouder
• Kroatië: vanaf 12 jaar en ouder
• Oostenrijk: vanaf 12 jaar en ouder
• Spanje: vanaf 12 jaar en ouder
• Slovenië 15 jaar en ouder
De bovenstaande informatie is samengesteld op basis van de informatie die is verstrekt door de Nederlandse autoriteiten. Het kan zijn dat de maatregelen per land nog veranderen. Houd daar rekening mee!
• België: vanaf 12 jaar en ouder
• Duitsland: vanaf 6 jaar en ouder
• Frankrijk: vanaf 12 jaar en ouder
• Italië: vanaf 6 jaar en ouder
• Kroatië: vanaf 12 jaar en ouder
• Oostenrijk: vanaf 12 jaar en ouder
• Spanje: vanaf 12 jaar en ouder
• Slovenië 15 jaar en ouder
De bovenstaande informatie is samengesteld op basis van de informatie die is verstrekt door de Nederlandse autoriteiten. Het kan zijn dat de maatregelen per land nog veranderen. Houd daar rekening mee!
Ik ben al gevaccineerd, moet ik alsnog een PCR-test laten afnemen?
Nee, je kan gebruik maken van het Digitaal Corona Certificaat om aan te tonen dat je bent gevaccineerd. Let op! Je moet beide prikken hebben gehad, minstens 14 dagen voordat je vertrekt. Als dat niet het geval is, dan moet je alsnog een PCR-test doen.
Voorbereiding van je vakantie
Kleurcode reisadvies van oranje naar geel
Nederland hanteert een maximaal van 150 besmettingen per 100.000 inwoners. Als een land 14 dagen lang onder dit maximum blijft, dan past Nederland het oranje reisadvies aan naar geel. Inmiddels voldoen al onze vakantiebestemmingen aan deze eis. Het is dus niet de vraag óf maar wanneer onze vakantiebestemmingen geel kleuren. De verwachting is snel, maar in ieder geval voor 1 juli. Zeker met de komst van het Covid-reiscertificaat! Dit actuele reisadvies per land kun je lezen op de website Nederland wereldwijd.
Gaan de reizen naar het buitenland allemaal door?
Bij code groen of geel gaat de reis door. Op het moment dat een land van code oranje naar code geel (of groen) verandert, controleren wij of een groepsreis conform de maatregelen van het RIVM en de vakantiebestemming door kan gaan. Wij zijn optimistisch en gaan er vanuit dat er deze zomer weer gereisd kan worden. Onze gasten worden via de mail op de hoogte gehouden rondom de geboekte reis!
Waar vind ik de informatie over de reisvoorwaarden van mijn vakantiebestemming?
Vertrek jij binnenkort met ons naar het buitenland? Dan krijg je van ons vooraf alle informatie via de mail met betrekking tot de reisvoorwaarden van jouw gekozen bestemming. Wil jij je nu alvast voorbereiden? Kijk dan even op de Nederland Wereldwijd website.
Wat moet ik doen als mijn kinderen of ik coronaklachten hebben?
Dat hangt af van de situatie en mogelijkheden tegen die tijd. Afgelopen zomer (2020) waren dit onze voorwaarden:
3-5 dagen vóór vertrek
Als jij en/of je kind(eren) vóór het begin van jullie vakantie klachten hebben (vanaf 5 dagen voor vertrek), meld dit dan zo snel mogelijk bij ons, bel naar 024-3600104) en neem een coronatest af via de GGD. Is de test negatief? Dan ben je alsnog van harte welkom op het Estivant-terrein en in onze bus*.
Vlak voor vertrek
Hebben jij en/of je kind(eren) op de dag van vertrek (of vlak voor vertrek) last van coronaklachten* en krijg je de uitslag van je coronatest niet terug voordat je op vakantie gaat? Dan vragen we je om thuis te blijven, totdat de uitslag bekend én negatief is. Alleen dan krijg je toegang tot het Estivant-terrein, onze bus en het vliegtuig.
Tijdens je vakantie
Als jij of je kind(eren) tijdens de vakantie coronaklachten** krijgen, dan is het belangrijk om dit zo snel mogelijk met de Locatiemanager te delen. Hij of zij zal dan het corona-stappenplan met je doornemen en in werking zetten, zodat we een eventuele besmetting op locatie voorkomen!
* Vertrek je met onze bus naar Bled of Lacanau en ben je negatief getest op het coronavirus? Vraag dan een speciale gezondheidsverklaring bij ons op voordat je op vakantie gaat.
** Last van verkoudheid, koorts, droge hoest, keelpijn, niezen of verlies van reuk/smaak.
3-5 dagen vóór vertrek
Als jij en/of je kind(eren) vóór het begin van jullie vakantie klachten hebben (vanaf 5 dagen voor vertrek), meld dit dan zo snel mogelijk bij ons, bel naar 024-3600104) en neem een coronatest af via de GGD. Is de test negatief? Dan ben je alsnog van harte welkom op het Estivant-terrein en in onze bus*.
Vlak voor vertrek
Hebben jij en/of je kind(eren) op de dag van vertrek (of vlak voor vertrek) last van coronaklachten* en krijg je de uitslag van je coronatest niet terug voordat je op vakantie gaat? Dan vragen we je om thuis te blijven, totdat de uitslag bekend én negatief is. Alleen dan krijg je toegang tot het Estivant-terrein, onze bus en het vliegtuig.
Tijdens je vakantie
Als jij of je kind(eren) tijdens de vakantie coronaklachten** krijgen, dan is het belangrijk om dit zo snel mogelijk met de Locatiemanager te delen. Hij of zij zal dan het corona-stappenplan met je doornemen en in werking zetten, zodat we een eventuele besmetting op locatie voorkomen!
* Vertrek je met onze bus naar Bled of Lacanau en ben je negatief getest op het coronavirus? Vraag dan een speciale gezondheidsverklaring bij ons op voordat je op vakantie gaat.
** Last van verkoudheid, koorts, droge hoest, keelpijn, niezen of verlies van reuk/smaak.
Krijg ik mijn geld terug wanneer ik corona heb en niet mee kan?
Het afsluiten van een goede reis- en annuleringsverzekering is belangrijk. Kun je onverhoopt niet met ons mee omdat je corona hebt, dan bestaat de kans dat jouw annuleringsverzekering dit dekt en jij je geld terug krijgt. Wil je dit zeker weten? Neem dan contact op met jouw verzekeraar.
Moet ik nog iets extra’s meenemen op vakantie in verband met het coronavirus?
Het sanitair op de bestemming is voorzien van handzeep, maar om niet mis te grijpen raden we je aan om zelf ook handzeep mee te nemen. Vergeet daarnaast niet om een mondkapje voor jezelf en je kind(eren) mee te nemen. Stel jij en/of je kind(eren) krijgen klachten, dan is een mondkapje namelijk wél verplicht. Daarnaast kan het verplicht zijn om het mondkapje te dragen in publieke ruimtes, dit is afhankelijk van de bestemming en terug te vinden op de corona-bestemmingspagina. Misschien dat je ook een flesje desinfectiemiddel mee kan nemen voor onderweg? Een handige bagagechecklist vind je hier, zo weet je zeker dat je niks vergeet!
Hoe laat kan ik inchecken?
Het schoonmaken van je tent kan dit jaar wat meer tijd kosten. Vandaar dat je deze zomer iets later kan inchecken. Om 15.00 uur is je tent sowieso spic en span. Als dat toch eerder is, mag je er natuurlijk gewoon eerder in.
Moet ik activiteiten alvast reserveren, zoals het klimpark en waterpretpark? Of is er voldoende plek?
Voor de activiteiten die wij regelen, hoef je niet vooraf te reserveren! Wij kunnen nog niks met zekerheid zeggen, maar wij gaan ervan uit dat de meeste activiteiten gewoon doorgaan deze zomer! Zodra er meer duidelijkheid is, dan lees je dat op onze programmapagina!
Tijdens je vakantie
Zijn logees welkom?
De veiligheid en gezondheid van onze Gasten en medewerkers is het allerbelangrijkst. Daarom hebben we besloten om dit jaar alleen logees toe te staan voor de hele week. Dus niet voor enkele nachten.
Is visite welkom?
De veiligheid en gezondheid van onze Gasten en medewerkers staat voorop. Daarom is er dit jaar voorlopig geen visite welkom op het Estivant-terras!
Wordt mijn tent goed schoongemaakt?
Onbezorgd vakantie vieren begint bij een schone, coronavrije tent. Om de veiligheid en gezondheid van al onze Gasten te waarborgen is het mogelijk om een eindschoonmaak bij te boeken. De kosten bedragen €40,- per tent.
Is er dit jaar een boodschappenservice?
Voor Gasten zonder eigen vervoer op bestemming, zijn we aan het kijken naar een alternatief voor de boodschappenservice. Eén ding is zeker: we laten je niet verhongeren. Daarnaast zijn er op de meeste campings (redelijk) grote campingwinkels, waar je terecht kan voor verse broodjes en een simpele maaltijd!
Hoe strikt controleren jullie op de 1,5 meter afstand?
Iedereen van 18 jaar en ouder houdt 1,5 meter afstand tot volwassenen en jongeren vanaf 13 jaar. Jongeren van 13 tot en met 17 jaar hoeven geen 1,5 meter afstand te houden tot elkaar. Kinderen tot en met 12 jaar hoeven tot elkaar en tot volwassenen geen 1,5 meter afstand te houden behalve als je uit hetzelfde huishouden komt. Daarom hangen er posters met maatregelen, maken we (waar nodig) looproutes en licht de locatiemanager de regels toe tijdens de welkomstbijeenkomst. Maar onze teams zijn geen politieagenten! Net zoals Rutte vragen wij je om wijs op reis te gaan.
Is mijn verblijf op de camping coronaproof?
Zeker! Je hebt je eigen tent en inventaris. Ook zijn er looppaden en houdt het team bij alle activiteiten de RIVM-maatregelen in acht.
Gelden de Nederlandse coronamaatregelen ook in het buitenland?
Ja, alle coronamaatregelen die in Nederland gelden zijn ook geldig in het buitenland. Wel kan het zijn dat op jouw bestemming nog aanvullende maatregelen gelden, die kan je hier vinden. Wij zorgen dat de maatregelen op bestemming zo actueel mogelijk zijn!
Moet ik een mondkapje op?
In de meeste publieke ruimtes is het tegenwoordig de norm of zelfs verplicht om een mondkapje te dragen. Tijdens de bus- of vliegreis is het ook verplicht om een mondkapje te dragen. Stel, jij of je kind(eren) krijgt tijdens de vakantie coronasymptomen, dan willen we je dringend verzoeken om dit zo snel mogelijk met de Locatiemanager te delen. De Locatiemanager neemt in dat geval het corona-stappenplan met je door. Uit voorzorg vragen we jullie gezin om alvast een mondkapje te dragen. Het is daarom verplicht om mondkapjes mee te nemen voor jou en je kind(eren).
Het programma
Zijn de activiteiten van EstiFun en EstiVenture coronaproof?
Alle EstiFun en EstiVenture activiteiten die dit jaar uitgevoerd worden zijn coronaproof. We houden tijdens het Estiventure-programma altijd rekening met de 1,5 meter afstand en wassen onze handen goed met water en zeep voor én na de activiteiten. Benieuwd naar de maatregelen die wij nemen?
Gaan de bij te boeken activiteiten door in verband met coronavirus?
Op elke bestemming kan je leuke, gevarieerde activiteiten bijboeken. Onze lokale partners houden rekening met de coronamaatregelen. Welke activiteiten wel óf niet doorgaan, hangt af van de situatie aankomende zomer. Als wij daar meer zicht op hebben, vind je een update op onze programmapagina.
Wanneer weten jullie welke activiteiten doorgaan?
Het is maatwerk! De landelijke en lokale maatregelen verschillen per bestemming. Als het kan én veilig is, dan gaat de programma-activiteit gewoon door! Dat hadden we in eerste instantie niet durven hopen. Maar ook in het buitenland worden de maatregelen beetje bij beetje versoepeld. En dat biedt mogelijkheden! Milou en Wouter (Team Programma) zijn druk in overleg met onze lokale samenwerkingspartners. Per bestemming wordt gekeken naar de mogelijkheden: is het veilig én kan het met een groep? Hopelijk kunnen we jullie daar begin volgende week meer over vertellen!
Sommige partners waarmee wij al eerder dit jaar afspraken hebben gemaakt zijn nu door de coronacrisis nog dicht en dus moeilijk bereikbaar. Over die activiteiten kunnen we nu dus nog geen zekerheid geven. Maar gelukkig gaat jouw locatiemanager op tijd naar bestemming om ter plekke nog het een en ander te regelen. Nieuwe info krijg je dus sowieso vóór vertrek!
Sommige partners waarmee wij al eerder dit jaar afspraken hebben gemaakt zijn nu door de coronacrisis nog dicht en dus moeilijk bereikbaar. Over die activiteiten kunnen we nu dus nog geen zekerheid geven. Maar gelukkig gaat jouw locatiemanager op tijd naar bestemming om ter plekke nog het een en ander te regelen. Nieuwe info krijg je dus sowieso vóór vertrek!
Ik ga met de bus/het vliegtuig op vakantie en heb dus geen auto op bestemming. Kan ik dan wel deelnemen aan de activiteiten?
Achter de schermen zoeken wij naar oplossingen. Welke oplossing het gaat worden, hangt af van de landelijke, lokale en RIVM-maatregelen. Wij staan in ieder geval voor je klaar en zorgen dat je ook zonder auto mee kan doen aan het programma.
Gaan de eetactiviteiten door, zoals de barbecue en het pannenkoekenfeest?
De intentie is er vanuit ons om alle eetactiviteiten, zoals de barbecue en het pannenkoekenfeest, door te laten gaan mits het coronavirus geen roet in het eten gooit. Zodra het duidelijk is welke maatregelen er gelden kan je hier vinden of de eetactiviteiten wel of niet door gaan.
Gaat de oppasdag door?
Onze teamleden moeten 1,5 meter afstand houden van de kinderen. Maar wat als er tijdens de oppasdag of UIT-avond een pleister geplakt moet worden? Of iemand zijn moeder of vader mist en verdrietig is? Dan kan het team geen afstand houden. En als ouder ben je dan vaak niet in de buurt. Zoals je van ons tijdens de oppasdag gewend bent, organiseren we nog steeds leuke activiteiten voor je kind(eren) zodat jij je handen vrij hebt. We vragen je alleen wél om in de buurt blijven, voor het geval dat.
Heb ik nog wel tijd voor mezelf (met de andere ouders)?
Zeker! Wij verbinden. We zorgen ervoor dat ouders en kinderen elkaar kunnen ontmoeten in een veilige omgeving. We geloven dat het delen van betekenisvolle ervaringen waardevol is. Samen een borrel drinken voor je tent of een pittige wandeling maken met je buurman, terwijl jullie kinderen lekker zitten te weerwolven. We zijn ervan overtuigd dat daarin heel veel mogelijk is deze zomer!
Maatregelen op jouw camping
Is het zwembad open?
De maatregelen verschillen per land en zelfs per bestemming. Op dit moment zijn we achter de schermen in kaart aan het brengen welke maatregelen er gelden op welke bestemming. Zodra het duidelijk is welke maatregelen jouw camping deze zomer neemt, dan kan je dat hier terugvinden. Dus ook of op het zwembad op jouw bestemming open is!
Voorgaande zomer waren bijna alle zwembaden open, vaak wel met aangepaste regels. De laatste updates vind je binnenkort hier. Is het zwembad dicht? Dan is er bijna altijd een alternatief in de buurt, zoals de zee of een zwemmeer.
Voorgaande zomer waren bijna alle zwembaden open, vaak wel met aangepaste regels. De laatste updates vind je binnenkort hier. Is het zwembad dicht? Dan is er bijna altijd een alternatief in de buurt, zoals de zee of een zwemmeer.
Is het sanitair open?
Ja, het sanitair op onze campings is open. De maatregelen verschillen per land en zelfs per bestemming. Op dit moment zijn we achter de schermen in kaart aan het brengen welke maatregelen er gelden op welke bestemming. Zodra het duidelijk is welke maatregelen jouw camping neemt, dan kan je dat hier terugvinden.
Zijn de campingfaciliteiten open?
De maatregelen verschillen per land en zelfs per bestemming. Op dit moment zijn we achter de schermen in kaart aan het brengen welke maatregelen er gelden op welke bestemming. Zodra het duidelijk is welke maatregelen jouw camping neemt, dan kan je dat hier terugvinden. Dus ook welke campingfaciliteiten open zijn!
Is het Estivant-terras geopend?
Ja, het Estivant-terras is voor iedereen geopend. Wel moet iedereen 1,5 meter afstand van elkaar houden, met uitzondering van kinderen tot en met 12 jaar. Bezoek is dit jaar helaas niet welkom op het Estivant-terras, om zo de veiligheid van andere Gasten te waarborgen.
Wat is er in de omgeving van de camping open?
De maatregelen rondom verschillende activiteiten wisselen continue. Vandaar dat je hier voor vertrek kan zien welke maatregelen er gelden op jouw bestemming. Wel weten we zeker dat er in de omgeving dingen te doen zijn en dat verschillende activiteiten gewoon geopend zijn. Zodra je op bestemming aankomt word je door de Locatiemanager geïnformeerd over wat er die week mogelijk is. Zo weten we zeker dat je altijd op de hoogte bent van de juiste informatie!
Boeken, wijzigen en annuleren
Wanneer annuleert Estivant mijn vakantie?
Wanneer een negatief reisadvies wordt uitgeroepen voor jouw vakantieperiode, dan moeten wij de reis annuleren. Het is mogelijk dat dit negatieve reisadvies ver voorafgaand aan jouw reisperiode wordt aangepast, dat betekent niet meteen dat wij de reis annuleren. Het kan zijn dat dit advies op een later moment wordt bijgesteld waardoor de vakantie alsnog door kan gaan.
Wat gebeurt er als Estivant mijn vakantie annuleert?
Als er een negatief reisadvies van BuZa van kracht is op je vakantiebestemming, dan moeten we jouw reis annuleren op basis van onvermijdbare en buitengewone omstandigheden. In dat geval ontvang je van ons het bedrag dat jij voor je vakantie hebt (aan)betaald zo snel mogelijk terug. Heb je een CoronaFlex pakket? Dan staat het bedrag binnen 14 dagen op je rekening. Kosteloos omboeken mag natuurlijk ook.
Houd er wel rekening mee dat een reisadvies altijd van kracht is voor een door de overheid gestelde periode. Wanneer een negatief reisadvies wordt uitgeroepen heeft dit dus betrekking op vakanties binnen een specifieke periode. Het wijzigen of annuleren van vakanties buiten deze periode kan alleen volgens onze algemene voorwaarden.
Houd er wel rekening mee dat een reisadvies altijd van kracht is voor een door de overheid gestelde periode. Wanneer een negatief reisadvies wordt uitgeroepen heeft dit dus betrekking op vakanties binnen een specifieke periode. Het wijzigen of annuleren van vakanties buiten deze periode kan alleen volgens onze algemene voorwaarden.
Hoe kan ik mijn Corona-voucher inleveren?
Als je via onze website een nieuwe vakantie reserveert, dan kun je bij stap 4 het boekingsnummer op jouw Corona-voucher invullen. Zodra wij de reservering hebben ontvangen, verrekenen wij het bedrag op de voucher met het totaalbedrag van jouw vakantie. Dat doen we handmatig, zodat we zeker weten dat er niks mis gaat. Binnen 2 werkdagen ontvang je van ons de definitieve boekingsbevestiging.
Wil je liever telefonisch, via de app of de mail een reservering maken, dan verwerken we de voucher direct en ontvang je van ons een bevestiging waarop zichtbaar is dat jouw voucher is verzilverd.
Wil je liever telefonisch, via de app of de mail een reservering maken, dan verwerken we de voucher direct en ontvang je van ons een bevestiging waarop zichtbaar is dat jouw voucher is verzilverd.
Mag ik mijn vakantie kosteloos omboeken of annuleren?
Het kan gebeuren dat je onverhoopt jouw vakantiebestemming wilt wijzigen, of op een andere datum wilt vertrekken. Met een Coronaflex-pakket kun je jouw vakantie kosteloos omboeken op de onderdelen bestemming, vertrekdatum, accommodatietype, verzorging en vervoer, met uitzondering van eventueel speciaal voor jou gereserveerde vluchten.
Sluit je geen CoronaFlex pakket af, dan kun je jouw vakantie ook omboeken, in dat geval spreken we van een deelannulering. Het kan ook zijn dat je jouw vakantie wilt annuleren, in beide gevallen betaal je annuleringskosten zoals beschreven in de ANVR annuleringsvoorwaarden
Sluit je geen CoronaFlex pakket af, dan kun je jouw vakantie ook omboeken, in dat geval spreken we van een deelannulering. Het kan ook zijn dat je jouw vakantie wilt annuleren, in beide gevallen betaal je annuleringskosten zoals beschreven in de ANVR annuleringsvoorwaarden
Het coronavirus is bij mij of mijn verzekerde reisgenoot vastgesteld door middel van een (PCR)-test. Kan ik een beroep doen op mijn annuleringsdekking?
Is het coronavirus bij jou of je reisgenoot aantoonbaar vastgesteld? De annuleringsdekking biedt dan dekking voor het annuleren van een reis omdat u zelf of uw reisgenoot corona heeft.
Ik heb een verzekering via een andere verzekeraar. Het coronavirus is bij mij of mijn reisgenoot vastgesteld. Kan ik nu een beroep doen op mijn annuleringsdekking
Dit hangt af van je verzekeraar en soms van welke dekking je hebt gekozen. Hier vind je het overzicht met de voorwaarden per reisverzekeraar.
Is er dekking op de Europeesche reisverzekering als mijn vakantiebestemming plots op oranje schiet?
Ja, op bestemmingen die vanwege corona een oranje reisadvies hebben, worden ook corona gerelateerde medische kosten vergoed. Dit geldt alleen indien de medische kosten zijn meeverzekerd op de polis. Hier lees je er meer over.